درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها راهکاری برای واقعی شدن نرخ‌ها است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از عمده دغدغه‌های مردم کنترل قیمت‌های کالاهای مصرفی خانوار است؛ درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، راهکاری عملی برای واقعی شدن نرخ‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محسن دارابی گفت: این سازمان به تأسی از برنامه‌های وزارت متبوع، طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها را آغاز کرده است.

افزایش غیرمعمول قیمت کالاها در نظام توزیع، ارائه تخفیف‌های غیرواقعی و اغواکننده فروشگاه‌ها و عدم وجود فاکتور مشخص برای محاسبه قیمت واقعی کالا، عدم بهره‌مندی مصرف‌کننده‌ها از تخفیفات تولیدکنندگان و سود شبکه توزیع از این تخفیفات و اجبار مصرف‌کننده به پرداخت بیشترین هزینه حمل، از عمده مسائلی بود که باعث شده تا هرروز شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

 ازاین‌رو با اجرای درج قیمت تولیدکننده و برچسب قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاها، شاهد واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان و شفافیت در بازار ، حذف درج قیمت غیرواقعی و کاهش قیمت ها خواهیم بود. طبیعتا حداکثر قیمتی که مصرف کننده بایستی به ازای کالا پرداخت نماید ۳۰ درصد بیشتر از قیمت درج شده تولید کننده است.

 تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای صنعتی استان در فاز اول اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، همراهی و تعامل خوبی را با این سازمان داشته‌اند و از این طرح استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار