قاسمی:

حذف یارانه‌ها به طور قطع باعث ثبات قیمت‌ها خواهد شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به حذف یارانه برخی از کالا‌ها و نقش آن در ثبات قیمت‌ها گفت : ثابت شده که نوسان قیمت‌ها بیشتر شامل کالا‌هایی است که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند و حذف یارانه‌ها به طور قطع باعث ثبات قیمت‌ها خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : اساس تصمیمات بخش کشاورزی را تولیدکنندگان ترسیم می‌کنند و این جلسه در راستای تشریک مساعی با کسانی است که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند.

طی ادوار گذشته دولت‌های وقت نظام یارانه‌ای را برای پشتیبانی از تولیدات بخش کشاورزی تعریف و اجرا کردند و اهدافی را برای آن ترسیم نمودند که گاهی پیامد‌های منفی زیادی را به همراه داشت.

حجم یارانه‌های تخصیصی یارانه‌ای از سال ۹۷، مبلغی حدود ۲۷ میلیارد دلار برآورد شد این حجم حمایت یارانه‌ای نه تنها باعث کاهش تورم نشد بلکه تورم زا نیز بود.

خصیص یارانه مذکور سود چندانی را نصیب طبقه ضعیف جامعه نکرد و تورم را گسترش داد.

میزان افزایش قیمت کالا‌های مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، نهاده‌های دامی از سال ۹۷ تاکنون بین ۳۰ تا ۹۵ درصد بود این افزایش قیمت‌ها بیانگر آن است که یارانه‌ها هدفمند اختصاص نیافته و تورم زا نیز بوده است.

دولت تمهیدات لازم را برای کارآمدسازی نظام یارانه‌ای در بخش کشاورزی اندیشیده است و نمونه آن بحث صدور دامدار کارت برای کشاورزان با سود ۱۱ درصد است و نقدینگی واحد‌های تولیدی نیز لحاظ خواهد شد.

شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه کالا در زمان اجرای طرح با حجم مطلوب آمادگی کافی را دارد و بی گمان بسته‌های حمایتی دیگری از طرف دولت برای اجرای طرح معرفی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.