تمدید اعتبار بیمه‌ای صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان

اعتبار بیمه‌ای صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دکتر محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تمامی افرادی که پوشش بیمه‌ای آن‌ها برای صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان است و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای آن به اتمام می‌رسد، به طور سیستمی و خودکار اعتبار پوشش بیمه‌ای به ۳۱ خرداد سال آینده منتقل می‌شود.

او با اشاره به ادامه شیوع کرونا و توقف ارزیابی وسع از آبان سال ۹۹ با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با توجه به اینکه حدود یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان در استان تحت پوشش بیمه رایگان در صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان هستند و در مقاطع زمانی باید برای تمدید پوشش بیمه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، در تاریخ ۳۰ آذر این موعد به انتها رسیده و بنابراین برای جلوگیری از ازدحام افراد در دفاتر پیشخوان مقرر شد تمدید اعتبار سیستمی به مدت ۶ ماه انجام شود.

دکتر میرزایی گفت: بر این اساس افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات را دریافت کنند؛ تنها گروه‌های باقی مانده، صندوق ایرانیان و تبعه ۲ و ۳ کارکنان دولت هستند که بیمه شدگان صندوق ایرانیان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و تبعه ۲ و ۳ کارکنان دولت در صورت اتمام اعتبار بیمه باید برای تمدید به کارگزینی‌های اداره خود مراجعه کنند.

او گفت: بیمه شدگان صندوق سایر اقشار با توجه به قرار داد خاص بیمه ای، تاریخ اعتبار مشخصی داشته و بیمه گذار باید درخواست تعیین تکلیف اعتبار بیمه این افراد را ارئه کند.

دکتر میرزایی درباره نحوه استعلام مدت اعتبار دفترچه‌های بیمه و عدم مراجعه حضوری به دلیل شیوع کرونا، گفت: بسته به آنکه مردم یا موسسه طرف قرارداد بخواهد مدت اعتبار دفترچه را بداند، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌ها گرفتن کد دستوری #۱۶۶۶* (ستاره ۱۶۶۶ مربع) به صورت تلفنی است که با راهنمایی سیستم می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند؛ همچنین برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی و خدمات غیر حضوری بیمه سلامت، همه شهروندان و بیمه شدگان می‌توانند از طریق آدرس: https://www.bimehsalamatiranian.ir/ اطلاعات و خدمات مورد نظر را دریافت کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار