نسخه نویسی الکترونیک؛ طرحی که هزینه بر شده است!

طرح نسخه نویسی الکترونیکی که قرار بود روند درمان را برای بیماران ساده‌تر کند هزینه بر شده و بسیاری از دارو‌ها آزاد حساب می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران درباره آزاد حساب شدن داروها توسط داروخانه ها در صورت درج نشدن کد ملی روی نسخه های بیمار، گفت: ممکن است برخی از داروخانه‌ها و نسخه پیچ‌ها بعلت شلوغی کار کد ملی را از بیمار پرسش نکنند که ما از آن‌ها درخواست داریم همکاری لازم را داشته باشند.

او افزود: پزشکان حتی در سربرگ خود کد ملی بیمار را بنویسند نسخه به صورت بیمه‌ای برای بیمار محاسبه خواهد شد.

ظفرمند گفت: برای ثبت هر نسخه بیمار در سامانه به داروخانه‌ها مبلغی به عنوان پاداش داده خواهد شد.

او افزود:طرح نسخه نویسی الکترونیک به کمک مردم آمده و اگر برخی اشکالات در این طرح وجود دارد در آغاز راه هستیم.

ظفرمند گفت: بسیاری از مشکلات مردم در گذشته به هراه نداشتن دفترچه بوده که هم اکنون با ارائه کد ملی می‌توانند خدمت دریافت کنند.

مشکل قطع شدن اینتر نت در این طرح

ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت:برخی مواقع ممکن است سیستم قطع بوده که راه‌های جایگزینی وجود دارد که به همه موسسات اعلام شده است.

او افزود:مشکل قطعی اینترنت برای همه مردم وجود دارد و روش جایگزین برای رفع این مشکل وجود دارد.

او افزود:اگر سیستم قطع باشد هر فردی با  شماره گیری کد دستوری# ۱۶۶۶* هم وضعیت بیمه‌ای خود را مشاهده کند و هم موسسه مربوطه کد ۱۲ رقمی دریافت کرده که به عنوان برگه بیمه و استخقاق درمان است که می‌تواند روی آن برگه ثبت کند و نسخه درمان را بپیچد.

مراکز خصوصی موظف به ارائه خدمات الکترونیک هستند

ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت:برابر قانون ۵ ساله ششم و قانون بودجه کشور تبصره ۱۷ تمام مراکز خصوصی دولتی و خیریه ارائه دهنده خدمات سلامت باید در بستر الکترونیک کار کنند.

او افزود:تمام سازمان‌ها بیمه گر و سازمان‌های بیمه تکمیلی هم مکلف شدند حداقل تا اول دیماه الکترونیکی پذیرش کنند در غیر اینصورت به عنوان تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار