پایان نسخه پیچی کاغذی از فردا

نسخه‌های کاغذی پزشکان از فردا ۲۸ آذر پذیرش و پرداخت نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: نسخه‌های غیر الکترونیکی پزشکان استان از ۲۸ آذر پذیرش و پرداخت نخواهد شد.

او افزود: در حال حاضر ۶۳ درصد از نسخه های پزشکان استان به صورت تمام الکترونیک صادر می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: برای ارایه خدمات به صورت الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه امسال به تدریج کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت در استان اجرایی شد و نسخه‌های کاغذی نیز از فردا ۲۸ آذر ماه پذیرش نخواهد شد تا دغدغه‌ای بابت پیاده سازی مطلوب نسخه نویسی الکترونیک در استان نداشته باشیم.

دکتر میرزایی گفت: اسناد بستری به صورت کاغذی از سال ۱۳۹۸ دریافت نمی‌شود و فقط به صورت الکترونیکی و با کدملی احراز می‌شود.

او افزود: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ از ابتدای دی ماه سال جاری تمامی پزشکان مکلف شده اند که نسخه‌های تولیدی به صورت الکترونیکی باشد و نسخه های کاغذی پذیرش نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران یکی از نکات خاص طرح نسخه نویسی الکترونیک را ویزیت بیمه شدگان توسط پزشکان غیر طرف قرارداد دانست و ادامه داد: این اداره کل تلاش دارد با از اول دیماه، نسخ این گروه از پزشکان نیز به شکل الکترونیک کامل تجویز گردد.

او گفت: ما تمام تلاش خود را برای تحقق زودتر فرایند نسخه نویسی الکترونیک داریم و امیدواریم نظام پزشکی و دانشگاه‌ها و اصحاب سلامت هم به ما کمک کنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار