میشل عون از تغییر تاریخ انتخابات پارلمانی لبنان خبر داد

رئیس‌ جمهور لبنان بعد از تایید پارلمان این کشور اعلام کرد که تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان تغییر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس ‎‌جمهور لبنان بعد از اینکه پارلمان این کشور با تغییر تاریخ انتخابات پارلمانی لبنان موافقت کرد زمان برگزاری انتخابات را از مارس ۲۰۲۲ به ۲۷ مه تغییر داد و اعلام کرد: امیدوارم دوران خاصی که بیش از ۳۰ سال بوده است به پایان برسد و انتخابات برگزار شود.

عون تاکید کرد ارتباط خوبی میان او و نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان برقرار است با این وجود اختلاف نظر گاهی به معنای اختلاف نیست و نباید آن را چنین نامید.

او افزود: چیز‌هایی است که باید بین دوستان گفته شود، ما از آنچه قانون اساسی می‌گوید دفاع می‌کنیم، زیرا رعایت نکردن آن به معنای هرج و مرج است.

پیش از این نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان با اشاره به دخالت‌های عربستان سعودی و آمریکا در انتخابات این کشور، گفته بود: آنچه که فضای انتخابات لبنان را مسموم می‌کند، دخالت‌های آمریکا و عربستان است.

شایان ذکر است ساختار سیاسی لبنان و انتخاب روسای قوای سه گانه این کشور با توجه به تنوع بافت جمعیتی و طایفه‌ای و قانون اساسی این کشور از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. سران قوای سه گانه لبنان بر اساس ساختار طائفه‌ای این کشور از سوی اعضای پارلمان تعیین می‌شوند به گونه‌ای که رئیس جمهور لبنان باید مسیحی مارونی، نخست وزیر باید مسلمان سنی و رئیس پارلمان باید مسلمان شیعه باشد.

در دور قبلی انتخابات پارلمانی لبنان جنبش حزب‌الله لبنان و متحدانش توانستند تعداد قابل توجهی از کرسی‌های مجلس را بدست آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار