سفیر سوریه در لبنان:

تعامل سوریه با لبنان قانون آمریکایی سزار را درهم می‌شکند

علی عبد الکریم علی تصمیم کشورش برای گشوده شدن مرز‌ها و ورود شهروندان لبنانی به سوریه را دارای پیام‌های زیادی خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، علی عبد الکریم علی، سفیر سوریه در لبنان گفت که تصمیم کشورش برای گشوده شدن مرز‌ها و ورود شهروندان لبنانی به سوریه دارای پیام‌های زیادی است که برجسته‌ترین آن نیز شکستن قانون آمریکایی سزار است.

علی عبد الکریم علی گفت: تصمیم سوریه برای ورود شهروندان لبنانی به سوریه به نفع دو کشور و دو ملت است که نقاط مشترک زیادی دارند.

سفیر سوریه با بیان اینکه مصلحت موجب شد دولت سوریه این تصمیم را بگیرد، افزود: به نظر من گام‌هایی محکم و حساب شده برداشته شده است که منافع بسیاری دارد و به برادری و روابط بین دو کشور احترام گذاشته می‌شود. پیوند‌ها بین دو کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی زیاد است. شما می‌دانید حتی قانون سزار، محاصره ظالمانه و تحریم‌های یک جانبه به لبنان لطمه زده همچنانکه به سوریه نیز لطمه زده است. این تصمیم دولت و وزارت کشور سوریه یک عامل آرامش دهنده روانی است و انتظار می‌رود گام‌های دیگری برداشته شود.»

گفتنی است آمریکا همواره با نقض قوانین بین‌المللی و پیاده کردن تروریسم اقتصادی در مقابل دیدگان جامعه جهانی اقدام به نابود کردن اقتصاد ملت‌ها می‌کند و این امر در مورد سوریه و جنگ نظامی و امنیتی – اقتصادی که علیه آن راه افتاده است، صدق می‌کند.

تحریم‌های سزار که بدست آمریکا برای آسیب زدن به اقتصاد جنگ زده سوریه است از جمله تلاش‌هایی است که واشنگتن برای جلوگیری از بازسازی این کشور انجام می‌‎دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار