ورود چهارمین کاروان تانکر‌های حامل سوخت از سوریه به لبنان

چهارمین کاروان تانکر‌های حامل نفت کوره ارسالی از ایران پس از عبور از سوریه وارد لبنان شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، چهارمین کاروان تانکر‌های حامل نفت کوره ارسالی از ایران برای لبنان از مرز‌های سوریه وارد این کشور شد.

این چهارمین کاروان تانکرهاست که محموله اولین کشتی حامل نفت کوره را از سوریه به لبنان منتقل می‌کند.

این تانکر‌ها در بندر بانیاس سوریه بارگیری شده اند.

در همین حال توزیع سه کاروان قبلی تانکر‌ها که طی یک هفته گذشته از سوریه وارد لبنان شده اند آغاز شده است تا از شدت بحران سوخت در لبنان بکاهد.

پیشتر، سزار معلوف، نماینده پارلمان لبنان اعلام کرد ایران کشوری دوست برای لبنان است و باید از کسانی که سوخت ایران را به کشور رساندند تشکر کرد.

تحریم‌های آمریکا سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت، یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان نیز در آستانه ورود کشتی‌های حامل سوخت ایران به سواحل سوریه گفت: «از همگان می‌خواهم تا از هرگونه تجمع مردمی هنگام عبور کاروان تانکر‌های حامل سوخت خودداری شود.»

دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر نیز درباره شکسته شدن محاصره اقتصادی آمریکا در منطقه و تحولات لبنان پس از تشکیل دولت این کشور سخنرانی و از تشکیل دولت در لبنان استقبال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار