تلاش ترکیه و آمریکا برای حل اختلافات امنیتی

وزارت دفاع ملی ترکیه از دیدار و مذاکره هیئت‌های ترکیه و آمریکا برای حل اختلافات امنیتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از دیدار و مذاکره هیئت‌های ترکیه و آمریکا برای حل اختلافات امنیتی خبر داد و اعلام کرد: این مذاکرات در آمریکا و در فضای مثبت و سازنده‌ای برگزار شده است و دور بعدی مذاکرات در آنکارا برگزار می‌شود.

در این بیانیه که در تارنمای رسمی وزارت دفاع ملی ترکیه منتشر شده، آمده است: در دیدار هیئت‌های نظامی دو کشور موضوعات دو جانبه و مسائل امنیتی منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف در مورد ادامه مذاکرات موافقت کرده اند.

پس از خرید سامانه‌های روسی اس ۴۰۰ از سوی ترکیه برغم مخالفت آمریکا، واشنگتن ضمن حذف ترکیه از طرح تولید اف ۳۵ تحریم‌هایی را علیه صنایع دفاعی ترکیه وضع کرده است.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود که آمریکا پیشنهاد فروش اف ۱۶ را به ترکیه در ازای پیش پرداخت آنکارا در خصوص اف ۳۵‌های پیشرفته‌تر داده؛ ادعایی که پنتاگون آن را رد کرده است.

دیروز هم حلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفته بود چنانچه آمریکا با دادن ۴۰ فروند اف ۱۶ و مدرنیزه کردن جنگنده‌های ترکیه موافقت نکند آنکارا برای تامین جنگنده جایگزین دارد.

روابط آنکارا و واشنگتن در سال‌های اخیر پس از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ و به دلیل حمایت آمریکا از‌ ی پ گ در سوریه، خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از سوی ترکیه، تحولات شرق مدیترانه، مسائل حقوق بشری و اواخر هم به دلیل درخواست ۱۰ سفیر غربی از جمله آمریکا برای آزادی عثمان کاوالا که تا سر حد شناخته شدن این افراد به عنوان عنصر نامطلوب هم پیش رفت با تنش‌های بسیاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار