از امروز،

اجرای ۷ نمایش در سی‌وسومین جشنواره تئاتر همدان

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان از راه‌یابی هفت اثر نمایشی به سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد جواد کبودراهنگی، دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان با اشاره به اینکه این جشنواره از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در همدان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره هفت اثر در سالن‌های نمایش شهر همدان با حضور تماشاگران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان کشف و شکوفایی استعداد‌های جوان عرصه نمایش است، افزود: استفاده از تجربیات پیشکسوتان، افزایش اجرا‌های عمومی، ترویج فرهنگ‌های غنی کشور با محوریت امید اجتماعی، ارتقاء نهاد خانواده و هم‌گرایی ملی از دیگر اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۲۰ اثر از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودرآهنگ به دبیرخانه ارسال شد که پس از بازبینی آثار از طریق هیئت انتخاب، هفت اثر به جشنواره سی‌وسوم راه یافت.

کبودراهنگی عنوان کرد: آثار راه‌یافته شامل نمایش «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوی از شهرستان همدان است.

او افزود: نمایش «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمدباقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، نمایش «گم‌گشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، نمایش «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایش «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان، دیگر نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره هستند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان بیان کرد: آئین افتتاحیه جشنواره ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود و آیین اختتامیه جشنواره نیز ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۸ آبان در مجتمع شهید آوینی با تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

کبودراهنگی ادامه داد: برگزیدگان در بخش‌های مختلف شامل بهترین بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، طراحی صحنه، طراحی لباس و موسیقی تجلیل خواهند شد و دو اثر برگزیده به جشنواره سراسری تئاتر فجر راه خواهند یافت.

او از برپایی نمایشگاه پوستر آثار راه‌یافته در کنار برگزاری جشنواره خبر داد و افزود: در این جشنواره پس از اجرای هر نمایش، آثار مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: محمود فرهنگ، احمد بیگلریان و سهراب نیک‌فرجاد اعضای هیئت‌داوران سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان هستند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.