هشدار وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان به روسیه درباره اوکراین

فرانسه و آلمان به روسیه درباره عواقب جدی تضعیف تمامیت ارضی اوکراین، در بحبوحه افزایش نیرو‌های نظامی مسکو در مرز‌های این کشور هشدار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانسه و آلمان به روسیه درباره «عواقب جدی» برای تضعیف تمامیت ارضی اوکراین، در بحبوحه افزایش نیروهای نظامی مسکو در مرز‌های این کشور، هشدار دادند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست مشارکت شرقی وزیران اروپایی در بروکسل، که مجمعی است با هدف بهبود روابط تجاری سیاسی و اقتصادی با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کردند. دیدار آن‌ها در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر آماده شدن مسکو برای تهاجم احتمالی به منطقه مرزی اوکراین برگزار شد.

لودریان و ماس، با توجه به افزایش نیرو‌ها و تجهیزات نظامی، از روسیه خواستند که موضع خویشتنداری اتخاذ کند و در خصوص فعالیت‌های نظامی خود شفاف باشد. 

در بیانیه مشترک دو وزیر آمده است: هر گونه تلاش بیشتر برای تضعیف تمامیت ارضی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

برای کاهش تنش، فرانسه و آلمان به روسیه پیشنهاد داده بودند که در قالب «نرماندی»  به مذاکرات با اوکراین بپیوندد اما مسکو این پیشنهاد را رد کرد.

وزرای دو کشور با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع امنیتی در شرق اوکراین در منطقه دونباس، بار دیگر از روسیه خواستند گفتگو‌های مشترک را از سر گیرد و توافقنامه مینسک را به طور کامل اجرا کند.

پس از حمله نیرو‌های روسی به دونباس و الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴، فرانسه و آلمان به همراه اوکراین ابتکار عمل را برای وارد شدن به گفتگو با روسیه رهبری کردند. کیف و مسکو و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) پروتکل مینسک را برای اجرای طرح صلح و پایان دادن به جنگ امضا کردند اما این توافق نتوانست به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
اوکرایینیا ثابت کردن دست کمی از داعشیا ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه این وسط تنها کسایی که حق اظهار نظر ندارن خود اوکراینیان
آخرین اخبار