احتمال اعزام ۶۰۰ نیروی انگلیسی به مرز اوکراین

برخی منابع آگاه از اعزام حدود ۶۰۰ نیرو از انگلیس به اوکراین خبر داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، انگلیس ممکن است تا ۶۰۰ نیروی ویژه هوایی، نیرو‌های هنگ چتر نجات و نیرو‌های پشتیبانی را در اوکراین مستقر کند.

یک منبع آگاه در مورد این موضوع گفته است: «به نیروهای آماده رده بالای تیپ گفته شد که ممکن است پس از اطلاعیه‌ای کوتاه لازم باشد به اوکراین اعزام شوند. بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ نیرو آماده هستند. تجهیزات آن‌ها آماده شده و آن‌ها آماده پرواز به اوکراین یا فرود با چتر نجات هستند. آن‌ها برای هر دو احتمال آموزش دیده اند.»

این برنامه‌ها برای اعزام سربازان به اوکراین در پی هشدار‌های تاسیسات دفاعی انگلیس صادر شده است.

هنوز مشخص نیست این نیرو‌ها دقیقا به کدام منطقه اوکراین اعزام خواهند شد. انگلیس و متحدانش در ناتو در سال‌های اخیر صد‌ها نیرو را در داخل و خارج از غرب اوکراین مستقر کرده‌اند تا سربازان را آموزش دهند و در خیابان‌های کی‌یف، پایتخت اوکراین به رژه بپردازند. ناتو همچنین میلیارد‌ها دلار تسلیحات مرگبار در اختیار این کشور قرار داده است.

مقامات روسیه نسبت به استقرار این نیرو‌های خارجی همواره انتقاداتی داشته اند و بر خطر افزایش بی‌ثباتی در این منطقه تاکید کرده اند.

گفتنی است چندی پیش وزارت دفاع اوکراین مدعی استقرار ۹۰ هزار نیروی روسی در نزدیکی مرز این کشور شد. این ادعا توسط دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین رد شده و پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در مصاحبه با شبکه روسیه ۲۴ گفت این ادعا‌ها جالب هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار