چین: آمریکا اشتباهات خود را تصحیح کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت از واشنگتن می‌خواهیم اشتباهات خود را تصحیح کند تا روابط دو کشور مسیر درست خود را پیش بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آمریکا به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند لذا از واشنگتن می‌خواهیم اشتباهات خود را تصحیح کند تا روابط مسیر درست خود را پیش بگیرد.

ونبین همچنین بازگشایی دو کنسولگری چین و آمریکا به ترتیب در شهر هوستون و چنگدو را در حد حدس و گمان دانست.

در ژوئیه ۲۰۲۰، آمریکا کنسولگری چین را به اتهام فعالیت‌های جاسوسی در هوستون بست و پکن نیز در اقدامی تلافی جویانه عذر کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو چین را خواست.

تنش‌ها بین پکن و واشنگتن این روزها به اوج خود رسیده است. واشنگتن با اعلام حمایت از تایوان این منطقه را در مقابل چین قرار داده در حالی که مقامات پکن می گویند تایوان مستقل نیست و این جزیره متعلق به چین است. آنها اقدامات واشنگتن را دخالت در امور داخلی خود و دیگر کشورها می‌دانند.

چندی پیش در حاشیه نشست گروه جی بیست، وزرای امور خارجه آمریکا و چین در دیداری مشترک درباره منطقه تایوان گفتگو کردند. بلینکن در این نشست به وضوح گفت که واشنگتن با هرگونه تغییر یک‌جانبه ازسوی پکن در وضعیت موجود در اطراف تایوان مخالف است.

در مقابل وانگ‌یی نیز از اقدامات آمریکا در این باره ابراز نگرتانی کرد و گفت این اقدامات  آسیب به حقوق و منافع مشروع چین شده و آمریکا باید رویه خود را تغییر دهد.

دریای جنوبی چین به عنوان یکی از گذرگاه‌های آبی استراتژیک بین‌الملل مورد مناقشه جدی میان چین و کشور‌های این منطقه است. چین این منطقه را تحت حاکمیت خود می‌داند، در حالی که تایوان با حمایت آمریکا با این امر مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار