تعلیق مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان بعد از استرداد «الکس صعب» به آمریکا

در پی استرداد تاجر ونزوئلایی به آمریکا، کاراکاس دیروز اعلام کرد مذاکرات با مخالفان را که قرار بود امروز یکشنبه از سر گرفته شود تعلیق می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا دیروز شنبه اعلام کرد مذاکرات با مخالفان را که قرار بود روز یکشنبه از سر گرفته شود تعلیق می‌کند.

این اعلام بعد از آن صورت گرفت که  جمهوری کیپ ورد، «الکس صعب» تاجر ونزوئلایی را به اتهام ارتکاب پولشویی به آمریکا استرداد کرد.

خبر تعلیق مذاکرات را خورخه رودریگوئز، رئیس هیات مذاکره کننده دولت ونزوئلا اعلام کرد.

رودریگوئز گفت: دولت ونزوئلا در گفتگو‌هایی که قرار است روز یکشنبه آغاز شود حاضر نخواهد شد.

دولت ونزوئلا در ماه سپتامبر صعب را که ژوئن ۲۰۲۰ هنگام فرود هواپیمایش در کیپ ورد برای سوخت گیری مجدد بازداشت شده بود به عنوان عضو تیم مذاکره با مخالفان در مکزیک معرفی کرد.

رودریگوئز در بیانیه‌ای گفت: ”به خاطر این اقدام بسیار جدی، هیئت ما اعلام می‌دارد مشارکت در مذاکره و گفتگو را تعلیق می‌کند و متعاقبا ما در این دور از مذاکرات که باید فردا ۱۷ اکتبر در مکزیکوسیتی آغاز شود حاضر نخواهیم شد. این به عنوان ابراز اعتراض علیه تجاوز بی رحمانه علیه این فرد و اعطای نشانی به عضو تیم مذاکره کننده، الکس صعب موران می‌باشد. “

از نیمه ماه اوت تاکنون سه دور مذاکره بین دو گروه شکل گرفته است. آخرین دور مذاکرات ۲۷ سپتامبر بود که بدون توافق برجسته‌ای و تنها با محکوم کردن «بیگانه هراسی و خشونت» از سوی هر دو گروه به پایان رسید.

گفتنی است که مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا از سال ۲۰۱۷ در هیچ فرآیند انتخاباتی در این کشور شرکت نداشته اند و دلیل آن را غیرقابل راستی‌آزمایی بودن انتخابات عنوان کرده اند.

این مذاکرات برای پایان دادن به بحران سیاسی ونزوئلا برگزار می‌شود و مورد حمایت کشور‌هایی مانند هلند، نروژ و ترکیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار