دیدار و رایزنی بلینکن با همتای ایتالیایی و اسپانیایی خود در پاریس

وزیر امورخارجه آمریکادر جریان سفر خود به پاریس، با همتایان ایتالیایی و اسپانیایی خود دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در پاریس از همکاری ایتالیا در رابطه با مسائل افغانستان از جمله حمایت این کشور از انتقال موقت هزاران نفر از مردم افغانستان از طریق پایگاه نیروی دریایی در سیگونلا قدردانی کرد.

بلینکن که در حال حاضر بمنظور بهبود روابط با فرانسه در پی پیمان امنیتی آکوس در پاریس به سرمی برد، با دی مایو درباره نشست آینده رهبران گروه ۲۰ در رم نیز به گفتگو و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت اقدامات رهبران سیاسی لیبی بمنظور برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ۲۴ دسامبر تاکید داشتند.

وزرای امور خارجه آمریکا و ایتالیا همچنین ضمن ابراز نگرانی از امنیت سیاسی و بحران انسانی در شمال اتیوپی که با اقدامات اخیر دولت اتیوپی در اخراج مقامات کلیدی سازمان ملل و حضور بی ثبات کننده ارتش اریتره در اتیوپی تشدید شده است، درباره اهمیت ارتقای ثبات در ساحل به توافق رسیدند.

طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن دیداری نیز با خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا داشت که در جریان آن ضمن قدردانی از حمایت مستمر اسپانیا برای انتقال افراد از افغانستان درباره برنامه‌های آینده همکاری دیپلماتیک و ارائه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به رایزنی پرداخت.

وزرای خارجه آمریکا و اسپانیا در این دیدار درباره مسائل مختلفی همچون؛ روش‌های همکاری دو کشور بمنظور رسیدگی به مسائل دموکراسی و حقوق بشر در آمریکای لاتین و طیف وسیعی از مسائل جهانی و منطقه‌ای از جمله تلاش‌های کنونی برای حمایت از تلاش مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی به مذاکره و رایزنی پرداختند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در تماس با سرگئی لاوروف، همتای روسیه‌ای خود گفته بود که آمریکا و روسیه هردو خواهان آن هستند که شاهد اجرای متقابل توافق هسته‌ای ایران باشند.

او همچنین مدعی شد: آنچه که ایران در برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، با پایبندی هایش در توافق هسته‌ای همخونی ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: واشنگتن و مسکو به دنبال بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران هستند.درباره تعهد آمریکا برای بازگشت به پایبندی برجام صحبت کردیم؛ اما ضرورت دارد که ایران هم مایل باشد که همین کار را انجام دهد.برای لاوروف خاطرنشان کردم که فرصت در خصوص این چشم‌انداز و منفعت مشترکی که داریم کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلینکن ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
باید این ایتالیاییا رو تحت فشار بذاریم تا آمرین و مجریان قتل ادواردو رو معرفی کنن تا خونش هدر نره چون اون بخاطر حمایت از ما خودشو به کشتن داد
آخرین اخبار