۳ هزار واحد طرح مسکن ملی در خراسان جنوبی وارد مرحله اجرایی شد

۳ هزار واحد مسکن ملی استان وارد مرحله صدور پروانه تا اجرای فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جلسه شورای مسکن طبس با اشاره به ثبت نام ۱۴ هزار نفر از خراسان جنوبی در طرح مسکن ملی گفت: از این تعداد پنج هزار و ۹۸۰ نفر افراد واجد شرایط بوده‌اند که با پیگیری‌های زیاد برای همه واجدین شرایط ازجمله شهر طبس زمین تأمین و در اختیار قرار دادیم.

او با بیان اینکه حدود ۳ هزار واحد وارد مرحله صدور پروانه تا اجرای فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری شده‌اند، بیان کرد: به دلیل اینکه عملیات ساخت برعهده خود متقاضیان است پیشرفت کار در شهر‌های استان متفاوت است.

داعی گفت: آن چیزی که دولت در این طرح برعهده داشته موضوع تأمین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی و تأمین تسهیلات توسط بانک مسکن بوده است.

به گفته او خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات برعهده دستگاه‌های خدمات رسان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه برعهده وزارت راه و شهرسازی بوده به بهترین نحو ممکن انجام شده است، ادامه داد: در بحث تأمین زمین جز سه استان برتر کشور هستیم.

او با بیان اینکه در طبس تعداد دو هزار و ۶۳۰ نفر متقاضی مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد هزار و ۸۴۳ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

به گفته داعی مبلغ ۷۴ میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک مسکن واریز و ۳۴۲ واحد به بانک معرفی و ۵۹۹ واحد نیز عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه در شهرستان طبس هزینه آماده‌سازی در سایت ۷۹ هکتاری و ۵٠ هکتاری یکسان است، بیان کرد: همان مبلغ قبلی از متقاضیان دریافت خواهد شد و تمامی جلسات هماهنگی جهت انعقاد قرارداد آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی با شهرداری طبس انجام شده است.

داعی افزود: هیچ گونه تعللی در این زمینه پذیرفته نیست و این تأخیر در آغاز عملیات باعث سردرگمی مردم خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد قرارداد آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری طبس فی ما بین شهرداری به عنوان پیمانکار و دستگاه متولی تا روز شنبه ۲۷ شهریورماه منعقد و عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت آغاز شود تا تأخیری در کار ایجاد نشود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.