تولید ۶۰ درصد کنسانتره زغالسنگ کشور در معادن طبس

۶۰ درصد کنسانتره زغالسنگ کشور در معادن طبس تولید می‌شود.

 زارع نیا عضو کمیته ایمنی و مدیریت بحران انجمن زغالسنگ کشور با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد تولید کنسانتره زغالسنگ کشور در سال گذشته در شهرستان طبس خراسان جنوبی بوده است گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تلاش می‌شود که نیاز کشور به واردات زغالسنگ کاهش یابد.

وی با اشاره به وجود ۷۶ درصد ذخائر زغالسنگ کشور در طبس، این شهرستان را بزرگترین تولیدکننده زغالسنگ کک شو و حرارتی کشور و همچنین بیشترین تولیدکننده کنسانتره زغالسنگ اعلام کرد. 

زارع نیا افزود: سال گذشته ۲میلیون و ۶۵۰ هزار تن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی استخراج شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس همچنین گفت: با توجه به وجود ۳۴ معدن زغالسنگ در شهرستان و اشتغال قابل توجه معادن زیرزمینی، رعایت مسائل ایمنی بسیار حائز اهمیت است. 

زارع نیا با اشاره به اینکه طبس میزبان کمیته تخصصی ایمنی و مدیریت بحران معادن زغالسنگ کشور است گفت: در مانور عملی که در معدن زغالسنگ نگین طبس برگزار شد، کیفیت عملکرد و سرعت اطفا حریق با استفاده از سیستم فوم هوای فشرده که یکی از به روزترین سیستم‌های اطفا حریق در دنیا است از سوی شرکت دانش بنیان ارائه نمایش داده شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: فعالین معدنی آمادگی استفاده از محصولات دانش بنیان و همچنین تجهیزات بومی سازی شده که عملکرد مثبت و گواهی‌های مورد تایید را داشته باشند، دارند.

معادن زغال سنگ طبس زمینه اشتغال بیش از ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.