رییس اتاق اصناف استان اصفهان:

۸۰ درصد کسبه اصفهان دستور تعطیلی کرونایی را اجرا کردند

رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: ۸۰ درصد کسبه اصفهان دستور اعمال محدودیت‌ کرونایی و تعطیلی را اجرا کردند که لازم است دولت در برابر این همکاری از آنان حمایت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: با اعمال محدودیت‌ها برای کنترل زنجیره کرونا اصناف همکاری خوبی داشته‌اند و همین موضوع دربهبود شرایط نقش داشته است.

وی بیان کرد: با وجود این همکاری موثر، حمایت از این قشر لازم بوده چرا که دچار مشکلات اقتصادی زیادی شده اند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه حمایت‌های مناسبی از این قشر تاکنون نشده است، تصریح کرد: اتاق اصناف پیگیر مطالبات کسبه است و موضوعاتی مثل جلب توجه صاحبان ملک برای بخشودگی اجاره بها و معافیت مالیاتی را دنبال می‌کند.

جهانگیری با بیان اینکه برخی از اصناف دچار مشکلات جدی در این سال‌ها شده اند، اظهارکرد: تالار‌های جشن و مراسم از سال ۹۸ تاکنون با مشکلاتی مثل وضعیت معیشتی روبرو شده اند.

جهانگیری یادآورشد: برخی از مالکان زمین و مکان تالار‌ها اجاره بها را بخشیده‌اند که این اقدام بخشی از مشکلات این قشر را کاهش داده است.

وی به افزایش اجاره بها مسکن و مغازه‌ها و معضلات امروز رهن و اجاره اشاره‌کرد و گفت: هم اینک این موضوع سهم بالای ۵۰ درصدی از سبد مصرفی خانوار‌ها را دارد که در گذشته این مقوله یک پنجم هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌داد.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان ساماندهی و قانونمدارکردن وضع رهن و اجاره را راهبردی اساسی برای بهبود شرایط و کنترل وضع آشفته امروز در این حوزه اعلام کرد.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود ۱۰۰ هزار واحد از آن در شهرستان اصفهان مستقر هستند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار