تعطیلی اتاق بازرگانی آمریکا در چین

دولت چین دستور تعطیلی اتاق بازرگانی آمریکا در شهر «چنگدو» در جنوب غربی این کشور را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌هایی آگاه از اتاق بازرگانی آمریکا در چین اعلام کردند که دولت چین امروز (سه‌شنبه) دستور تعطیلی این نهاد آمریکایی در شهر «چنگدو» در جنوب غربی چین را صادر کرده است.

همچنین وبگاه رسمی اتاق بازرگانی آمریکا در چین نیز به موجب این دستور از دسترس خارج شد.

اتاق بازرگانی آمریکا روز گذشته اعلام کرد: «مطابق با قوانین چین مجبور به توقف اقدامات خود در چین شدیم و اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب غربی چین دیگر فعالیتی نخواهد داشت.»

خبرگزاری رویترز مدعی شد دلیلی برای تعطیلی این اتاق بازرگانی اعلام نشده است. این نهاد نقشی زیرساختی در زمینه تجارت آمریکا و جنوب غربی چین بر عهده داشت.

«بنجامین وانگ» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا، نیز در این باره اعلام کرد: «تاکنون دلیل خاصی برای این مسئله مطرح نشده است. ما همچنان در حال رایزنی با مقام‌های چین هستم. وزارت امور داخلی چین در حال تدوین قانونیست که به موجب وضع شدن آن، کشور‌های مستقر در چین مجاز به داشتن تنها یک اتاق بازرگانی رسمی هستند، آمریکا ۵ اتاق بازرگانی با ۳۰ کارگروه دارد.»

سال گذشته با افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا، پکن مهلتی ۷۲ ساعته به این کشور داد و دیپلمات‌های آمریکایی کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو را ترک کردند.

این اقدام چین واکنشی به اقدام آمریکا بود که دستور داد چین باید کنسولگری خود را در شهر هیوستون تعطیل کند. آمریکا مدعی شده بود کنسولگری چین به مرکزی برای جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی بدل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار