انگلیس: طالبان برای به رسمیت شناخته شدن باید با تروریسم مقابله کند

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که اگر گروه طالبان می‌خواهد با آن‌ به عنوان یک دولت رفتار شود، باید با تروریسم مقابله کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه انگلیس، امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر طالبان به دنبال به رسمیت شناخته شدن هستند، باید به تعهدات خود عمل کنند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است که در صورت پایبند بودن طالبان به تعهدات خود، لندن آن‌ها را به رسمیت خواهد شناخت و با آن‌ها تعامل خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در خصوص تعهدات طالبان مبنی بر انجام ندادن اقدامات تلافی جویانه و تسهیل عبور ایمن افرادی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، تردید داریم.»

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه همچنین تصریح کرد که اگر طالبان می‌خواهد با آن‌ به عنوان یک دولت رفتار شود، باید با تروریسم مقابله کند.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر گفته بود که باید حداکثر اعمال نفوذ و تحریم برای تأثیر گذاری بر طالبان در روز‌ها و هفته‌های آینده اعمال شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز وعده داده بود که در صورت احترام به حقوق زنان و دختران و عبور ایمن شهروندان بین المللی و پناهندگانی که قصد خروج از افغانستان را دارند، امکان به رسمیت شناختن دیپلماتیک و باز کردن حساب‌های بانکی برای حاکمان جدید افغانستان یعنی طالبان را می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار