انگلیس: جامعه بین المللی باید از اهرم تحریم علیه طالبان استفاده کند

وزیر امور خارجه انگلیس گفت جامعه بین المللی برای آنکه بتواند طالبان را کنترل کند باید از تمامی اهرم‌های فشار خود علیه این گروه استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه انگلیس گفت جامعه بین المللی باید از تمامی اهرم و ابزار خود از جمله تحریم‌های سخت علیه گروه طالبان استفاده کند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: جامعه بین الملل برای اینکه بتواند تأثیرگذاری لازم را بر رفتار گروه طالبان داشته باشد، باید با هم همکاری کرده و از همه اهرم‌های در اختیار خود از جمله اعمال تحریم علیه این گروه استفاده کند.

وی افزود: اتخاذ رویکردی دقیق برای کمک به این گروه، چگونگی دسترسی آنها به سیستم مالی بین المللی و محدوده کامل تحریم ها از مواردی است که باید در برخورد با طالبان در نظر گرفته شود.

راب تصریح کرد: ما در این خصوص آماده همکاری با شرکای کمیته تحریم‌های سازمان ملل متحد هستیم. باید درباره طالبان چشمانمان را باز کنیم و رویکرد خود را با واقع گرایی تعدیل کنیم. اهرم‌های نفوذ به تصمیماتی بستگی دارد که طالبان در رابطه با امکان خروج امن از افغانستان و تسهیل کار سازمان‌های بشردوستانه می‌گیرد.

 وی تاکید کرد: باید حداکثر اعمال نفوذ و تحریم برای تأثیر گذاری بر طالبان در روز‌ها و هفته‌های آینده اعمال شود.

وزیر خارجه انگلیس گفت: لندن با اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و بازیگران منطقه‌ای از جمله چین، هند، پاکستان، ترکیه و روسیه در حال گفتگو درباره آینده افغانستان است.

انگلیس روز شنبه ماموریت خود برای خروج نیروهای نظامی و اتباع خارجی از افغانستان را به پایان رساند. لوری بریستو، سفیر انگلیس در افغانستان گفت: این کشور در دو هفته گذشته تقریبا ۱۵ هزار انگلیسی و افغانستانی را از کابل خارج کرده است. 

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و مارک روته، نخست وزیر هلند درباره وضعیت افغانستان گفتگو کرد. سه مقام موافقت کردند که تخلیه شهروندان و کارمندان محلی و افرادی که به پناهندگی نیاز دارند، در اولویت کاری و همراه با کمک‌های بشردوستانه برای پناهندگان منطقه‌ای است.

در ابتدای هفته جاری، جانسون مدعی شد حملات انتحاری مرگبار در کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و ده‌ها افغان شد، نشان می‌دهد که خروج مردم از افغانستان پس از تصرف این کشور از سوی طالبان ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
15 هزار بریتانیایی تو افغانستان چیکار می کردند
معادن این کشور غارت می کردند
هنوز خوی استعمار و استعمارگری خودشون حفظ کردند
کلمه افغانستانی رو هم گفته که جامعه جهانی فکر کنه انگلیس خیلی دلسوز مردم افغانستانه
اگه دلسوز این کشور بودید تو این 20 سال باید این کشور ثبات پیدا می کرد و در حال پیشرفت
آهای ایرانی نگاه کن افغانستان حالارو، کیا میگفتند دلار افغانستان بالاتر از ریال ایرانه، دلاری که بخاطر اون هر روز ده ها نفر افغان قربانی میشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
وای اینها چقدر احمق و سنگ دل هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
بی عرضه ها زورشون به طالبان نرسید حالا ناجوانمردانه انتقامشو از مردم بدبخت افغانستان می گیرند نمیذارند چند روزی این مردم بدبخت روی آرامش ببینند تا حالا بدبختی جنگ بود از این به بعد تحریمه و گرسنگی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
جامعه اسلامی داره انسجام خودشو پیدا میکنه شماهم دارید به زباله دان تاریخ نزدیک میشید همین الان هم مثل... تو گل ماندید دوران بزن درو ونفاق افکنی دیگه تموم شده پس دهان نجست رو ببند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا وقتی با حکومت مشکل دارن مردم رو زجر میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
شروع شد حالا به بهانه طالبان مردم افغان رو بدبخت کنید بزارید تو فشار و تحریم .هرچی داشتن بردید و غارت کردید دریغ از پیشرفتی تو افغانستان بعد از بیست سال .البته بجز برداشتن روسری از سر زنان به بهانه ازادی و...زدنش تو بوق کرنا .دریغ از ابادی
حالا هم دستتون کوتاه شد تحریم کنید مردم بدبخت رو
آخرین اخبار