اردوغان: این گونه خروج از افغانستان عواقب سنگینی دارد

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین اعلام کرد این گونه خروج کشورهای غربی از افغانستان عواقب سنگینی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات بوسنی و هرزگوین روز جمعه تأکید کردند که ترکیه از عناصر مهم ثبات در بالکان غربی است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در چارچوب سفر خود به سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین با اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین دیدار کرد.

پس از این دیدار، اردوغان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اعضای شورا از جمله ژلیکو کومشیج، زلیکو کومسیچ، سفیک زافروویچ و میلوراد دودیک برگزار کرد.

زافروویچ گفت: روابط ترکیه و بوسنی و هرزگوین روابط دوستانه و برادرانه و کمک حال بوسنی و هرزگوین است. ما از ترکیه به خاطر این نگرش سپاسگزاریم. ژافروویچ خاطرنشان کرد: ترکیه و اردوغان عناصر مهم ثبات در بالکان غربی هستند و (آنها) از سیاست ثبات در بالکان غربی پیروی می‌کنند.

وی اضافه کرد: بوسنی و هرزگوین در مسیر‌های عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا به همکاری با ترکیه نیازمند است و برای آینده‌ای خوب باید به فکر  صلح، ثبات و نهاد‌های دولتی کاربردی باشد.

در همین حال، دودیک، عضو صرب این شورا گفت: ترکیه دائما در تلاش است تا از طریق پروژه‌هایی در اقتصاد، زیرساخت‌ها و سایر زمینه‌ها به کشور کمک کند.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک شرکت و در پاسخ به سوالی درباره خروج کشور‌های غربی از افغانستان، با اشاره به جان باختن بیش از ۱۷۰ نفر در انفجار‌های تروریستی اخیر در فرودگاه کابل گفت: حتی قدرتمندترین کشور‌های جهان نیز باید هنگام خروج از کشور‌هایی که وارد آن شده اند، با دقت و حساسیت خارج شوند، اما در افغانستان اینگونه نشد.

اردوغان با تاکید بر اینکه این نحوه خروج از افغانستان مانند تحویل دادن این کشور به گروه‌های تروریستی بود، گفت: این موضوع عواقب سنگینی در پی دارد.

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه وارد سارایوو شد. او روز شنبه به دعوت میلو جوکانوویچ، رئیس جمهور مونته نگرو وارد پودگوریتسا، پایتخت این کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار