رئیس اورژانس استان زنجان:

مأموریت‌های کرونایی اورژانس زنجان افزایش یافته است

جعفری گفت: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید_۱۹ مأموریت‌های کرونایی اورژانس زنجان نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری‌ رئیس اورژانس استان زنجان از افزایش مأموریت‌های کرونایی اورژانس در استان زنجان خبر داد و گفت: با آغاز پیک پنجم کرونا و افزایش مبتلایان به کووید - ۱۹، تعداد پایگاه‌های اورژانس و کدآمبولانس‌های مخصوص کرونا نیز افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اورژانس بهشتی واقع در بیمارستان بهشتی زنجان، افزود: با توجه به اینکه این پایگاه در مرکز شهر قرار دارد، مشکلاتی اعم از دوری پایگاه‌های اورژانس از مرکز شهر، ترافیک و دیر رسیدن آمبولانس به این مکان مرتفع شده است.

جعفری بابیان اینکه همه آمبولانس‌های استان زنجان مجهز به دستگاه GPS بوده و زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در سیستم ثبت می‌شود، گفت: آمبولانس‌ها باید طی ۱۵ دقیقه در مراکز شهری به بالین بیمار برسند، البته در مواردی که مأموریت‌های اورژانس زیاد بوده، گاهی مجبور می‌شویم از پایگاه‌های دورتر آمبولانس اعزام کنیم که زمان‌بر است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان بابیان اینکه زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار قابل پیگیری است، گفت: آمبولانس طبق دستورالعمل موجود فقط برای بیماران اورژانسی که قابلیت جابجایی و شرایط خاص و بحرانی دارند، اعزام می‌شود.

جعفری‌ در رابطه با سامانه لوکیشن‌یاب فرد تماس گیرنده با اورژانس ۱۱۵ زنجان، افزود: این سامانه برای یافتن محل دقیق افرادی که با اورژانس تماس می‌گیرند و به دلایلی مانند استرس و غیربومی بودن، محل دقیق حادثه را نمی‌دانند، راه‌اندازی شده است.

او با تأکید بر اینکه شهروندان تنها برای کار‌های ضروری با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، ادامه داد:  اورژانس تست سریع کرونا از بیماران مشکوک به کرونا نمی‌گیرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.