روسیه از انگلیس خواست تا سیاست خصمانه خود را کنار بگذارد

سفارت روسیه در لندن در واکنش به تحریم‌های جدید علیه این کشور از انگلیس خواست تا سیاست‌های خصمانه علیه مسکو را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در لندن، دیروز شنبه، با انتشار بیانیه‌ای پس از اعمال دور جدید تحریم‌های ضد روسی، از دولت انگلیس خواست تا سیاست خصمانه و مقابله‌ای خود با روسیه را کنار بگذارد، در غیر این صورت انگلیس با اقدامات تهاجمی مسکو روبرو خواهد شد.  

سفارت روسیه در ادامه بیانیه خود افزود: «ما بار دیگر از سران انگلیس می‌خواهیم که از موضع گیری خصمانه نسبت به کشور ما دست بردارند و بدانند که به هرگونه اقدامات خصمانه پاسخ مناسب و درخوری خواهیم داد.»

دیپلمات‌های روس خاطرنشان کردند که تحریم‌های ضربتی علیه مسکو، از جمله در مورد جریان الکسی ناوالنی، وبلاگ نویس منتقد دولت روسیه، به فرایندی تبدیل شد که کاملاً از واقعیت‌ جدا شده است.

در بیانیه این سفارت آمده است: «ما بار‌ها بر لزوم به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات در مورد مسمومیت الکسی ناوالنی برای اثبات ادعا‌ها تأکید کرده ایم. هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا لندن نقش قضاوت کننده را در این مورد بر عهده گرفته است. این نقض آشکار هنجار‌های اساسی اجرای عدالت است، چه برسد به دخالت در امور داخلی ملت دیگری.»

روز جمعه، لندن هفت افسر سرویس امنیت فدرال روسیه را که گمان می‌رود در ماجرای ناوالنی،  دخالت داشته اند، تحریم کرد.

در این لیست نام «الکسی الکساندروف»، «ولادیمیر پانیایف»، «ایوان ولادیمیرویچ اوسیپوف»، «ولادیمیر میخایلوویچ بوگدانوف»، «کریل واسیلیوف»، «استانیسلاو والنتینویچ ماشاکوف» و «الکسی سمنوویچ سدوف» ذکر شده است.  به این معنی که حساب‌های بانکی آن‌ها مسدود شده و ورود آن‌ها به انگلیس ممنوع است.

این دومین دور تحریم‌هایی است که لندن پس از حادثه ناوالنی علیه روسیه اعمال کرده است. اکتبر گذشته، انگلیس شش فرد روس را تحریم کرد. در میان آن‌ها سرگئی کیرینکو، معاون اول ستاد دفتر اجرایی ریاست جمهوری و الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه  بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار