ادعای دوباره آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص غنی سازی ایران

آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر در گزارشی تلاش کرد برنامه هسته‌ای کشورمان را نظامی جلوه دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای تلاش‌های پیشین خود بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران نظامیست. 

خبرگزاری رویترز این گزارش ادعایی را منتشر و اعلام کرد: «بر اساس بیانیه امروز (سه‌شنبه)  آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران سرعت غنی سازی را به سطح تسلیحاتی رسانده است.»

بنابراعلام این خبرگزاری در بخشی از گزارش آژانس انرژی اتمی ادعا شده است: «ایران غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده است و ۲ مجموعه سانتریفیوژ را به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اختصاص داده است.»

به ادعای این گزارش پیشتر ایران  از ۱۶۴ سانتریفیوژ  IR-6 خود به منظور غنی‌سازی اورانیوم بهره می‌گرفت؛ اما اکنون همان آبشار و ۱۵۳ سانتریفیوژIR-4 را به این منظور اختصاص داده است.

روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد ایران ۲۰۰ گرم فلز اورانیوم که تا ۲۰ درصد، غنی سازی شده را تولید کرده است و گفت: «این اقدام، جدیدترین گام ایران بر روی فلز اورانیومیست که قدرت‌های غربی به آن هشدار داده بودند.»

بنابر ادعای این نهاد بین‌المللی: «در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۲۱، آژانس تأیید کرد که ایران ۲۵۷ گرم از اورانیوم غنی شده ۲۳۵ تا خلوص ۲۰ درصد را در شکل «یو اف-۴» (تترا فلوراید اورانیوم) برای ساخت ۲۰۰ گرم از فلز اورانیوم ۲۳۵ غنی شده به میزان ۲۰ درصد استفاده کرده است. این اقدام، سومی مرحله از برنامه چهار مرحله‌ای ایران است. چهارمین مرحله، شامل صفحه سوخت رآکتور است.»

این در حالی است که به ادغان خبرگزاری رویترز، ایران بر این مسأله که اهدافش تماما صلح آمیز است و در حال توسعه نوع جدیدی از سوخت رآکتور است، تأکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
کرامت سلیمی
۱۲:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
امریکا باز هم به این 60 درصد غنی سازی ایران واکنشی نشان نخواهد داد و اهمیتی هم برایشان ندارد.
در ماههای اینده ایران از غنی سازی 90 درصدی خبر خواهد داد اما باز هم امریکا واکنشی نشان نخواهد داد.

امریکا قادر به باز گشت به برجام نیست.


برجام فقط یک بازی کثیف سیاسی بوده که دیگر برای امریکا تمام شده است.
این حرف بنده نیست

حرف ترامپ رییس جمهور وقت امریکاست. کسی که از چند و چون ماجرا خبر دارد. و می داند که سلاح هسته ای یک خالی بندیست و وجود خارجی ندارد.

ترامپ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد .

چرا ترامپ این موضوع را در رسانه ها اعلام کرد.

ایا این صحبت ترامپ به فریبکاریها و بی صداقتی دولتها نسبت به مردمشان اشاره نمی کند. و ایا این موضوع نشان نمی دهد که کشور امریکا و سایر به اصطلاح ابرقدرتها مثل اتحادیه اروپا و کشور روسیه یک نقطه ضعف بزرگ دارند و به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفته اند.و همچنین ایا این صحبت ترامپ نشان نمی دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد و امریکا دیگر قادر به تمکین خواسته همه کشورها نیست.
اگر همین موضوع مورد تجزیه و تحلیل رسانه ها و بررسی پیوسته قرار گیرد خیلی از حقایق روشن می شود.

تا به حال هیچ رسانه ای یا نخواسته و یا شهامت ان را نداشته که این موضوع را بررسی و تجزیه و تحلیل نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
آژانس کیلویی چند..؟؟؟؟؟؟؟

برید خونتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله

انقدر قدرت طلبی ها دیکه جواب نمیده...
بسه انقدر به فکر مردم دنیا بودین...

***برید.. و به داد مردم خودتون هم.. برسید .

( آندرستند............! ! ! ! ! ! ؟ ؟؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
به کوری چشم شما و دوستان شما که بدون این که مانع آنها بشوید هزاران بمب وموشک اتمی را هم انبار کردند و هم با استفاده خود در هیروشیما وناکازاکی ثابت کردند که هیچ ترس و ناراحتی از استفاده بمب های اتمی خود بر روی بشریت ندارند پس بروید و پاچه دوستان تا دندان مسلح به سلاح اتمی خود را بگیرید ..واین را بدانید ایران اگر نیاز باشد تا ۹۰درصد هم حق دارد غنی سازی کند امیدوارم روزی از سوخت ۶۰ درصد در زیر دریایی و کشتیهای نضامی ایران استفاده شودو امید دارم روزی از موشک قاره پیمای ایرانی با کلاهک اتمی رونمایی بشه تا اگر خواستید روزی با موشک اتمی ایران را تهدید کنید موشک اتمی ایران به سوی کاخ سفید نشانه رود ...پس به شما ربطی نداره ایران ایران مانند تمام دنیا حق دارد از انرژی اتمی بهرمند شود
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای« خروج از npt » را در دستور کار بگذارید.
آژانس دروغگو حق ورود به ایران را نداشته باشد تا گزارش خودش را تصحیح کند.
آخرین اخبار