محمدعلی الحوثی: عربستان و امارات ابزاری در خدمت پروژه آمریکایی هستند

عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی در راهپیمایی ضدآمریکایی مردم در صنعا گفت: عربستان سعودی و امارات تنها ابزاری در خدمت طرح‌های آمریکایی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی در راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در صنعا با بیان اینکه عربستان سعودی و امارات تنها ابزاری در خدمت طرح‌های آمریکایی هستند، گفت: امروز ما در کنار مردمِ ثابت قدم و پایدار یمن برای مقابله با جنگ اقتصادی ایستاده ایم.

او افزود: قوانین بین الملل به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که مردم یمن را محاصره کند، بنابراین ائتلاف متجاوز با محاصره یمن ثابت کرده است که آن‌ها همه مردم یمن را بدون استثنا هدف قرار می‌دهند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: پس از انتقال بانک مرکزی، تجاوزگران پرداخت حقوق کارکنان را متوقف کردند و درآمد همه بنادر که باید به صنعا می‌رسید به جیب عوامل نفوذ رفت.

او افزود: ما در محاصره هستیم، اما آن‌ها ما را متهم می‌کنند که عامل این محاصره هستیم. آن‌ها با این ادعا‌ها تلاش می‌کنند حقایق و واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و این همان کاری است که واشنگتن انجام داده است.

الحوثی همچنین افزود: هنگامی که نصف حقوق به کارکنان پرداخت شد، ائتلاف متجاوز ورود مشتقات نفتی به الحدیده را متوقف کرد و این چیزی است که نماینده سابق سازمان ملل به آن اشاره کرده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که درآمد بندر الحدیده برای حقوق کارکنان کافی است، اما هنگامی که درآمد‌های چند ماه جمع آوری می‌شوند، تنها نیمی از حقوق کارکنان را پوشش می‌دهد.

محمد علی الحوثی افزود: کسانی که نفت را وارد می‌کنند و آن را در بازار سیاه می‌فروشند، افرادی هستند که معیشت شهروندان را هدف قرار می‌دهند و با نیرو‌های متجاوز مرتبط هستند.

او تاکید کرد: ما نیازی به کمک نیرو‌های متجاوز نداریم و اگر آن‌ها درآمد بنادر، نفت و گاز را بازگردانند، ما متعهد به پرداخت تمام حقوق کارکنان می‌شویم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: آمریکا دائما در حال تلاش برای ضربه زدن به ریال در برابر دلار است و اگر دلسوزانی در مقابل جنگ اقتصادی نمی‌ایستادند، قیمت دلار به رقم بی سابقه‌ای افزایش می‌یافت. مردم یمن می‌دانند که دولت در صنعا با وجود همه توطئه ها، امنیت و ثبات خود را حفظ می‌کند. آمریکا مردم یمن را محاصره کرده و به قتل می‌رساند. عربستان سعودی و امارات تنها ابزاری در خدمت پروژه آمریکایی هستند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: وقتی آمریکایی‌ها به سوریه، لبنان و فلسطین رفتند، مردم آنجا آسیب دیدند و امروز مردم یمن به دلیل حضور آمریکا و طرح‌های آن آسیب می‌بینند. آمریکایی‌ها باید از شعار‌های دروغین و فریبکارانه خود دست بردارند. این واشنگتن و جامعه بین الملل است که باید مسئولیت عواقب تصمیم افزایش قیمت تعرفه‌های گمرکی را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
عربستان و امارات موجودیت خود را در نوکری رقت انگیز و جنایتکارانه بیابتی همراه با خق بیت المال انها که کم هم نیست .. به صفت اره ای هم علاوه بر وهابیت منحرف
در راس کار خود دارند
آخرین اخبار