مراسم تحلیف اعضای شورا‌های اسلامی شهر در تربت جام برگزار شد

براساس قانون اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در مراسم تحلیف برای خدمت رسانی به مردم تربت جام سوگند یاد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم تحلیف و انتخاب هیات رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تربت جام با حضور دادستان، شورای تامین و منتخبین شوراها در محل فرمانداری تربت جام برگزار شد و براساس قانون اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای خدمت رسانی به مردم سوگند یاد کردند.

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام با اشاره به اهمیت شوراها گفت: براساس قانون شورا‌های اسلامی شهر ۳۵ وظیفه مهم برعهده دارند و فلسفه تشکیل شورا همفکری، هم افزایی و مشورت برای انجام امور مردم برمدار قانون است و هیچ کسی با اختلاف به جایی نرسیده است و اختلاف سلیقه به صورت طبیعی وجود دارد.

او با اشاره به انتخاب شهردار افزود: انتخاب شهرداربسیارمهم است و هیچ فردی چه حقوقی و حقیقی حق ندارد گزینه‌ای را به شورا تحمیل کند.

فرماندار تربت جام ادامه داد:اعضای شورا ناظران بر عملکرد مالی شهرداری هستند و هر شش ماه یکبار شهرداری باید تراز مالی ارائه دهد.


بیشتر بخوانید


حمیدی با اشاره به مطالبه دولت منتخب که تاکید برشفافیت دارند و درجامعه باید عملیاتی شود، بیان کرد: شفافیت از مطالبات مردمی است و شورا‌ها توفیق فرصت خدمتگزاری پیدا کردند و نهایت استفاده رادرخدمت رسانی به مردم باید ببرند؛ شورا‌ها درهمه امورات درچارچوب قانون حرکت کنند تاتخلفی صورت نگیرد.

حمید علیزاده دادستان‌عمومی و انقلاب تربت‌جام گفت: شورا میراث ماندگار بنیانگزار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ره است وبرای خدمت رسانی بایدبرمبنای اولویت‌های قانون مدیریت شهری را اداره کنند؛ مطالبات مردم از شورا و شهرداری زیاد است و با اشراف به قانون به تکلیف عمل کنند تااز حمایت قضایی برخوردار شوند.

شورا‌های اسلامی شهروروستا تربت جام برای خدمت رسانی به مردم سوگند یادکردند

او با اشاره به کمبود تفرجگاه و فضا‌های فرهنگی و ورزشی برای تخلیه انرژی و هیجان جوانان افزود: شورا برای پیشگیری از وقوع جرم و مصرف انرژی و هیجان جوانان باید نسبت به ایجاد تفرجگاه و اماکن ورزشی اقدام کنند که اگر وجود نداشته باشد جوان به سمت جرم سوق داده می‌شود و شوراباید به امور جوانان بپردازید.

دادستان‌عمومی و انقلاب تربت‌جام ادامه داد: شورا با تعاملات با سایر ادارات می‌توانند موفق باشند و از فرصت پیش آمده به نحو مطلوب استفاده کنند و کارنامه درخشان از خودشان به جای بگذارند.


انتهای پیام//س. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار