رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار کناره‌گیری فرماندار نیویورک شد

چاک شومر با اشاره به پرونده کنونی فرماندار نیویورک خواستار کناره‌گیری او شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «آندرو کومو» فرماندار نیویورک، اندکی پس از آنکه تحقیقاتی مستقل، از پرونده آزار او به ۱۱ زن منتشر شد، به صورت زنده پیامی را منتشر کرد و هرگونه آزار از سوی خود را رد کرد.

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنا و یکی از سناتور‌های نیویورک پس از اعلام نتایج این تحقیق، خواستار کناره‌گیری کومو از سمتش شدند.

کومو در بخشی از سخنان خود گفت: «می‌خواهم اعلام کنم هرگز با کسی نادرست برخورد نکرده و کسی را آزار ندادم. من ۶۳ سالم هست و تمام زندگی من برای عموم عیان است.»

اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کند و در چند ماه گذشته در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده است. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیدا تحت کنترل قرار گرفته است.

پیش از این حدود ۵۰ قانونگذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از کومو خواستند از سمت خود کناره‌گیری کند. کومو اما این ادعا‌ها را رد کرده و از استعفا خودداری می‌کند.

سال گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اتهامات جنسی مطرح شده علیه اندرو کومو را موثق و معتبر دانست و گفت: «اتهامات علیه کومو جدیست و باید به زنانی که چنین مواردی را مطرح می‌کنند احترام گذاشت. اجازه دهید نظاره‌گر پیشرفت تحقیقات به نفع زنان باشیم و ادعا‌های آن‌ها را بشنویم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار