کمبود شدید نیروی درمانی در بوشهر

معاون استاندار بوشهر گفت: این استان زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری ویژه بیماران کرونایی دارد، اما با مشکل کمبود شدید نیرو روبه‌رو است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به خستگی و فرسایش جسمی و روحی مدافعان سلامت، پزشکان بخش خصوصی براساس قسمی که یاد کرده‌اند به یاری مجموعه کارکنان درمان فعال در بخش دولتی این استان، بشتابند.

او افزود: در زمان حاضر این استان زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری در اختیار دارد، اما با مشکل کمبود شدید نیرو روبه‌رو است.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: بستری ۷۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر، اضافه شدن روزانه ۲۰۰ بیمار به این آمار و ابتلای روزانه بیش از ۶۵۰ نفر در این دوره از شیوع و پاندمی در این استان بی سابقه بوده و موجب خستگی بیش از حد کادر درمان شده است.

ایرانی عنوان کرد: در صورت بی توجهی مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و متوقف نکردن کارخانه تولید بیمار، و از آن طرف فراهم نکردن زیرساخت‌های لازم در استان بوشهر برای خدمات رسانی به بیماران، احتمال افزایش مرگ و میر و بروز فاجعه دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


او گفت: با توجه به سرعت انتشار ویروس و درگیری بیشتر مردم با بیماری انتظار است پزشکان بخش خصوصی، بسیج جامعه پزشکی، کارکنان بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در استان و درمانگاه‌های بخش خصوصی مردم و مدافعان سلامت را یاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری از سوی مردم تاکید کرد.

براساس نقشه بندی کرونایی، ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۰ درصد نیز در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارد.

از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا در استان بوشهر تا کنون ۶۵هزار و ۷۳۴ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده و هزار و ۴۲۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.