۱۷۰ هزار بوشهری واکسن کرونا زده‌اند/ مردم با جدیت شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۷۰ هزار نفر در این استان دست‌ِکم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهربیان کرد: با سرعتی که واکسیناسیون در استان بوشهر گرفته است تا کنون به ۱۷۰ هزارنفر دستِ‌کم یک دوز واکسن کرونا تزریق شده است و اکنون افراد بالای ۴۵ سال در حال دریافت واکسن هستند.

او افزود: ممکن است همین هفته ازافراد بالای ۴۰ سال با فرستادن پیامک برای دریافت واکسن دعوت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرهمچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون معلمان، عنوان کرد: تزریق واکسن کرونا به معلمان استان امروز در مراسمی آغاز شده است و این هفته انجام خواهد گرفت تا برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند.

کشمیری ادامه داد: مددجویان زندان‌ها، کارکنان ندامتگاه‌ها، بیماران خاص و برخی از کارکنان گروه بهداشت و درمان در حال دریافت دوز اول یا دوم واکسن خود هستند.

او با اشاره به برخی شایعات موجود درباره واکسن‌ها، تاکید کرد: حوزه بهداشت و درمان نسبت به هر واکسنی که توزیع می‌شود اطمینان خاطر کامل دارد، نکته مهمی که بار‌ها بر آن تاکید شده این است که اولین واکسن در دسترس بهترین است، ما باید سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم که واکسن‌های موجود این کار را می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهربا اشاره به برخی مزایای توسعه واکسیناسیون، گفت: در کشور‌هایی که واکسیناسیون بالایی دارند با وجود شیوع دوباره ویروس، مرگ و میر‌ها پایین است که نشان دهنده تاثیر واکسن است. همچنین در کشور خودمان کارکنان درمان که اولین گروه دریافت کننده واکسن بودند، مدت هاست که مرگ و میر ناشی از کرونا ندارند یا در استان خودمان سالمندانی که واکسن دریافت کرده‌اند موارد مرگ و میر و بستری خیلی کمتر شده است.


بیشتر بخوانید


کشمیری با درخواست از مردم برای جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیان کرد: وظیفه دولت واکسیناسیون وسیع و سریع است و وظیفه مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی. هر کاری که به پخش بیماری کمک کند ممکن است باعث شود عزیزی را از دست دهیم. وظیفه اجتماعی و اخلاقی ایجاب می‌کند که همه ما به همدیگر کمک کنیم تا بیماری شایع نشود.

او عنوان کرد: تا واکسینه شدن افراد جامعه تا کامل نشود خطر وجود دارد و شیوه نامه‌ها باید به شدت رعایت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.