افشاگری نیویورک‌تایمز از تلاش ترامپ برای اثبات تقلب انتخاباتی

یک نشریه آمریکایی در گزارشی از پافشاری رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای اعلام تقلب انتخاباتی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به دادگستری این کشور فشار آورده است تا بدون وجود شواهد، اعلام کند که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تقلب شده است.

طبق اسنادی که به برخی قانونگذاران ارائه شده و اکنون به دست نیویورک‌تایمز رسیده است: «ترامپ سال گذشت به مقامات ارشد دادگستری آمریکا فشار آورده است تا حتی بدون ارائه شواهدی از تقلب در انتخابات، وقوع آن را اعلام کنند تا بلکه او و متحدانش بتوانند با استفاده از این حربه نتایج انتخابات را لغو کنند.»

نیویورک‌تایمز در ادامه نوشت: «این نمونه بارزی از مداخله رئیس‌جمهور در دادگستری آمریکا است تا برنامه شخصی خود را پیش ببرد؛ دادگستری آمریکا به‌طور معمول باید از کاخ سفید مستقل عمل کند. این همچنین آخرین تلاش‌ها از اقدامات گسترده ترامپ در هفته‌های آخر حضورش در کاخ سفید برای باطل کردن نتایج انتخابات است.»

این طرح زمانی افشا شد که در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۴ دی ۱۳۹۹) ترامپ در تماسی تلفنی با دادستان کل کشور او را تحت فشار گذاشته و از او خواست تا تقلب انتخاباتی اعلام کند، اما دادستان آمریکا به او هشدار داد که قادر به تغییر نتایج انتخاباتی نیست. ترامپ نیز در پاسخ گفته است که انتظار چنین برخوردی را نداشت.

دادستان کل آمریکا در این باره در پیامی نوشت که ترامپ به او گفته است: «فقط بگویید تقلب شده و باقی را به من و نمایندگان کنگره بسپارید.»

بنابر اعلام نیویرک تایمز ترامپ نامی را از نمایندگان کنگره آمریکا با جزئیات مطرح نکرد، اما در بخشی دیگر از مکالمه تلفنی خود از «جیم جردن»، «اسکات پری»، و «ران جانسون» نمایندگان اوهایو، پنسیلوانیا، و ویسکانسین نام برده است.

یادداشت‌هایی که به دست نیویورک‌تایمز رسیده بیانگر آن است که ترامپ و متحدانش در کنگره و کارزار انتخاباتی او، به دادگستری فشار آورده‌اند تا نتایح انتخابات را تضعیف و درنهایت آن را ملغی اعلام کنند.

قانونگذاران آمریکایی در حال حاضر پاسخی به سوال خبرنگاران و واکنشی به این خبر نداشتند.

یکی از قانونگذاران دموکرات از نیویورک در این باره اعلام کرد: «این یادداشت‌ها بیانگر آن است که رئیس‌جمهور ما مستقیم سعی در تحت تأثیر قرار دادن مقامت دادگستری آمریکا داشته است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار