مقام آمریکایی: وندی شرمن از رقابتِ برابر با چین استقبال خواهد کرد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به چین از رقابت میان واشنگتن و پکن استقبال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به سفر آتی «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا، به چین و دیدار‌هایی که او با مقامات پکن خواهد داشت، اعلام کرد که شرمن از رقابت میان واشنگتن و پکن استقبال خواهد کرد.

او همچنین اعلام کرد: «شرمن قصد دارد در نشست‌های خود اعلام کند که آمریکا تمایلی ندارد رقابت‌ها به درگیری منجر شود و باید رقابت در بستری برابر و همراه با چارچوبی تعیین شده انجام شود.»

این مقام دولت آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تنش‌های کنونی میان دو کشور گفت: «به همین دلیل آمریکا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که پارامتر‌هایی برای مدیریت رقابت وجود دارد؛ به همین دلیل نیز شرمن قصد دارد روشن کند در حالی که از رقابت سخت با چین استقبال می‌کنیم، خواهان چارچوب و بستر برابر هستیم.»

این اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه از آمریکا به چین خواهد بود و دو طرف در حال حاضر بر از میان برداشتن مناقشات تأکید دارند. پیش از سفر شرمن به چین، مقاماتی از دو کشور در شهر «تیانجین» چین مذاکراتی برگزار کردند. «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، در این نشست بر لزوم «مسئولانه بودن رقابت میان دوکشور» تأکید کرد.

هفته گذشته منابع خبری از سفر شرمن به چین خبر دادند و اعلام کردند که شرمن در تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئیه (۳ و ۴ مرداد) در چین خواهد بود و با وزیر خارجه چین، و دیگر مقام‌های ارشد چین دیدار و رایزنی خواهد کرد.

ایران، کره‌شمالی، و مسائل آب‌وهوایی ازجمله مسائل مورد بحث میان شرمن و مقام‌های چین اعلام شده است. وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره این سفر، آن را اقدامی در راستای تلاش برای «برقراری مذاکرات صریح برای تقویت منافع آمریکا و مدیریت روابط میان دو کشور» دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار