جنبش نجباء: سخنان وزیر خارجه عراق بیانگر دیدگاه اشغالگران آمریکایی است

سخنگوی جنبش نجباء عراق با انتقاد از سخنان فواد حسین درباره نیاز به نیرو‌های آمریکایی در حوزه آموزش، این اظهارات را بیانگر دیدگاه اشغالگران دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نصر الشمری، سخنگوی جنبش النجباء عراق با اشاره به گفتگو‌های راهبردی بین بغداد و واشنگتن، از اظهارات روز گذشته فواد حسین، وزیر خارجه این کشور در واشنگتن و اعلام نیاز بغداد به نیرو‌های آمریکایی در حوزه آموزش و تجهیزات، انتقاد کرد.

او گفت: سخنان وزیر خارجه عراق بیانگر دیدگاه اشغالگران آمریکایی است که به دنبال طولانی کردن اشغالگری خودشان هستند.
الشمری افزود: سخنان وزیر امور خارجه را که توانایی نیرو‌های مسلح ما را کم جلوه می‌دهد، رد می‌کنیم و این سخنان را توهین به فداکاری‌ها و خون‌های ریخته شده می‌دانیم.

وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت: برای مقابله با گروه تروریستی داعش به ائتلاف بین المللی و همکاری با آن در زمینه تبادل اطلاعات نیاز داریم. نیرو‌های امنیتی ما همچنان به برنامه‌های آموزشی و تجهیزات آمریکا نیاز دارند.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز که ریاست کمیته نظامی و فنی در دور چهارم گفتگو‌های راهبردی عراق با آمریکا را نیز بر عهده دارد، تاکید کرد که بغداد به نیرو‌های رزمی و نظامی خارجی نیازی ندارد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق قرار است چهارم مرداد ماه برای دومین بار، ظرف کمتر از یک سال راهی واشنگتن شود، تا بحث همکاری‌های دو جانبه و موضوعات دارای اهمیت از جمله جدول خروج نیرو‌های آمریکایی را با مقامات این کشور به ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به رایزنی بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار