روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

کالا‌های اساسی به میزان کافی تامین شده است/ با رفع مشکلات ترخیص،کالاهای ضروری باید در دسترس مردم قرار گیرد

رئیس جمهور گفت: کالا‌های اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دویست و سی و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت تامین و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات کشور ارائه و پس از بررسی در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شد. براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر گردید با توجه به اقدامات فوری منطبق بر قوانین و مقررات کشور طبق مصوبه پیشین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کمیته‌ای با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و متشکل از وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی با قید فوریت و رعایت قوانین و مقررات مرتبط نسبت به تامین، خرید و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی اقدام کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ادامه اقدامات موثر و فوری در تامین کالا‌های اساسی گفت: دولت در دوران اوج جنگ اقتصادی با تلاش و پیگیری‌های موثر اجازه نداده است تحریم‌های ظالمانه مانع از تامین کالا‌های اساسی شود و به همین جهت، علیرغم همه محدودیت‌های ارزی، کالا‌های اساسی و ضروری، تولید و به میزان کافی تامین و وارد شده است.

روحانی با اشاره به وظایف کمیته تسریع ترخیص و تخلیه، گفت: دستگاه‌های مرتبط، با جدیت و سرعت برای برطرف کردن مشکلات تامین و ترخیص کالا‌های اساسی تصمیمات و اقدامات موثری انجام و نباید اجازه دهند موضوعات فرعی موجب کندی و ناهماهنگی میان دستگاه‌ها شود بنابراین باید کالا‌های ضروری با سرعت در دسترس مصرف کنندگان و مردم قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و وارد کنندگان ارائه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ بسته سیاستی چگونگی ایفای تعهدات ارزی از ابتدای سال گفت: این بسته می‌تواند پاسخی مناسب به دغدغه‌های صادرکنندگان و واردکنندگان با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی باشد و تلاش شده در تدوین این بسته سیاستی ضمن رفع موانع پیش روی صادرکنندگان، حمایت‌های لازم از صادرات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تجار و بازرگانان کشور چه در شرایط جنگ اقتصادی و چه در شرایط عادی به هیچ وجه نباید در مسیر فعالیت‌های اقتصادی خود درگیر موانع اداری شوند، تصریح کرد: درکنار رفع موانع و ایجاد سهولت و سرعت برای فعالیت صادرکنندگان و بازرگانان، دولت وظیفه خود می‌داند برای صادرکنندگان و واردکنندگان متعهد کشور مشوق‌هایی در نظر بگیرد.

روحانی با بیان اینکه در دوران جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران همه تلاش آمریکا بر این بوده که کشور در زمینه تامین ارز مورد نیاز با مشکل مواجه شود، گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان محصولات غیر نفتی که بار تامین ارز مورد نیاز کشور را در این شرایط به دوش کشیدند، مانع از تحقق اهداف دشمن شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خدا به دولت بعد رحم کند چون زمین سوخته را تحویل دولت بعد میدهی جناب حسن کلید گم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
هر چی مسئولین میگن یعنی دقیقا برعکسه
Armenia
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
جناب اقای روحانی بعداز 8سال هیچ کارمفیدی جز سونامی تورم وشکست اقتصادی و بیکاری نبودی ویک توصیه می کنم بیااینجا ببین مردم شریف ایران برای اینکه واکسن دریافت کنند چطور پول و بودجه از مملکت خارج میشه،جناب روحانی 8سال فقط قول دادی و عمل نکردی ،8سال مردم رو فقط فقط معطل فکرهای نیمه کاره کردی وتمام امیدها رو ناامید کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دروغ گو دشمن خدا و خلق خداست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خیر های این زیاد مهم نیست لطفا کیفیت سایت تون رو پایین نیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
وارد کردن که هنر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۷:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خدایا این یک ماه را به خیر بگذران. خدایا ما‌ ملت ۴ سال پیش فریب خوردیم و میدانیم که ۴۰ سالباید تاوانش را پس بدهیم. خدایا روحانی گفت کالای اساسی تامین شده است، خدایا خودت قحطی را از سر ملت ایران بگذران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
با سلام خدمت حضرت آیت الله دکتر روحانی امید ایران و ایرانی لطفا"واضح بفرمایید چه گروهی برای ترخیص کالاهای اساسی مشکل تراشی کرده اند تا انقلاب نور شما را کم رنگ کنند(کالا‌های اساسی به میزان کافی تامین شده است/ با رفع مشکلات ترخیص،کالاهای ضروری باید در دسترس مردم قرار گیرد )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
تورا ب دینت فسم ایقد نگو کالاهای اساسی روحانی آره همچی هس ولی ساعتی افزایشی قیمت هس الهی خدا ازتون نگذره نتونستم ی کیلو میوه بخرم ۸ عدد میوه خریدم ۲۰ تومن نیم کیلو آه دل مردم بگیرتون الهی یکیش خودمم ... نشر بده باشگاه عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
سوالات کنکور ۱۴۰۰ ریاضی لو رفت yjc تحقیق کن به وسیله داوطلبان کرونایی
اینها نمی توانند یک آزمون برگزار کنند ان وقت می توانند کشور را اداره کنند
باشگاه خبرنگاران جوان استاد مسعودی که در شبکه ۳ ریاضی کنکور اموزش می داد
قشنگ توضیح داده ببینید مسئولان سنجش این بار چه بهانه ای دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مگه می شه طرف کالا رفت. از بس گرونه یا به عبارتی از بس درامدهامون پایینه یعنی زیر زیر زیر خط فقر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
از اون دروغ های شاخدارا .....یعنی دقیقا برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
یکمم به فکر ارز دولتی برای واردات شمع اختصاص بدید لطفا .چون قرار چند هزار تن هم شمع در لیست کالاهای اساسی قرار بدید .آخه باز قطعی برق شروع شده دوباره باید بین مردم توزیع کنید. دنیا داره ماسک برمیداره ما هنوز قطعی برقیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
تا کی باید این دروغگو رو تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
با سلام . همیشه یکی از مهمترین مشکلات دولتها ایجاد امنیت غذایی پایدار برای مردمان می باشد . و بعضی مواقع این مشکلات باعث گرانی.. و کمبود مواد غذایی (کرغ . گوشت . لبنیات . حبوبات و غیره )ذر جامعه رخ می دهد . بهرحال . امنیت غذایی وابسته به دو مولقه است . آب و حاک . تجربه کشورهایی که توانسته اند یک امنیت غذایی پایدار برای مردمان کشورشان ایجاد کنند نشان داده است . شرط اصلی برای ایجاد چنین امنیتی این است الف= نوع کاربری کلیه زمینها مخصوصا کشاورزی (زراعی . باغی . جنگل . مراتع . و نیز رودخانه ها . حریم رودخانه ها و حریم سواحل . دریا و ...) در قالب طرح کاداستر مشخص شده و سندار شود . ب= وزارت های کشاورزی و اب با روش مکانیزه نسبت به مدیریت انها اقدام نمایند . .در ایران تعیین نوع کاربری زمینها بهقوه قضاییه سپرده شده است که از طریق اداره ثبت و اسناد این کار انجام گیرد . متاسفانه بعد از چهار دهه هنوز نوع کاربری کلیه زمین ها در قالب طرح کاداستر مشخص نشده است . تا زمانی که مدیران اداره ثبت و اسناد این امر مهم (طرح کاداستر )را بپایان برسانند . امکان اینکه بحث در مورد امنیت غذایی بسیار مشکل است . الان ایران با کمبود نهادهای دامی محصولات کشاورزی روبرو است با وجود داشتن وسعت بیش از یک میلون کیلومتر مربع . داشتن فناوری رفع شوری اب دریا و انتقال ان . وجود سدهای بسیار بزرگ وصنایع بزرگ تولید کود شیمایی . صنایع تولید ماشن الات کشاورزی . وغیره. که مهمترین دلایل ان از دید علمی و تجارب سایر کشورها عدم اجرای طرح کاداستر می باشد. بنظر می رسد باید صبر کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
آقای رئیس جمهور، اخبار دیشب رو دیدید؟ دیدید چه طوری گوساله ها و گوسفند ها و گاوها غذا نداشتند یا کم داشتند؟ دیدید یک گوساله چقدر ضعیف و نحیف شده بود که جان راه رفتن هم نداشت؟
دلم کباب شد
فردا هم قیمت گوشت رو گرون می کنید تا ما هم کباب بشیم
راستی دیدید که علوفه رو داشتند می بردند خارج از کشور؟؟؟؟؟؟؟
کسی هست جلوی اینها رو بگیره؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۴:۵۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
سلام ،

بر امام رضا صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
بخدا دیگه ازت خسته شدیم فقط هیچی نگو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ما در اصفهان مشکل قطعی برق و آب داریم .... لطفاً به داد ما برسید
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مگه مهندس برقه?
Iran (Islamic Republic of)
یک پدر
۱۴:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
لطفا و لطفا و لطفا این یک ماه را فقط سکوت کنید . ممنونیم .
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
نمیتونه پدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
تا دیروز میگفتید روند کرونا کاهشی هست و.... تا کنکور برگزار بشه و تموم شه!!!! تا کنکور تموم شد قرمز اعلام کردید و خیز موج پنجم!!!! چرا فکر کردید مردم .... هستند؟!!! 8 ماه هست هر روز مسئولین وزارت بهداشت میان توی تلوزیون میگن خبر خوش واکسن کرونا در ایران تولید کردیم! ولی نه خبری از واکسن ایرانی هست و نه چیزی دست مردم میرسه !!! همه چی تبلیغاتی و نمایشی و سیاسی هست توی این کشور بخدا دیگه خسته شدیم یکم با مردم رو راست باشید یکم جوری رفتار کنید که بتونیم باور کنیم بعضی حرفاتونو!!!! yjc پیگیری کن حرف های ناصحیح مسئولین را ! این ملت دیگه دوست ندارند دروغ بشنود لطفا راست بگید به مردم خواسته زیادی هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
قبلاً می گفتم سنگ پا قزوین جلو حسن روحانی ترک بر داشت.الان می گویم سنگ پا قزوین جلو حسن روحانی پودر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
رو چه حسابی این حرف رو میزنی؟ به لطف مدیریت شما خودکفایی ها پرید. الانم دامدارها رو نابود کردین. اگه چیزی مونده ازمون بگیری بگیر ولی ما رو بحال خودمون رها کن.
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خیلی مونده ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مرغ نیست سه روز پیش رفتم مرغ بخرم در هیچ فروشگاهی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
اهان منظورشاز کالای اساسی لوازم آرایشه که دوستان با ارز دولتی وارد کردن یا منظورش خودروهای لوکس و لوازمشونه مردم به لطف فضای مجازی دیگه کور نیستن حواستون هست که میتونن با چند کلیک ساده از کاراتون سر در بیارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
از نظر روحی نیاز دارم تلویزیون مثل یک ماه مونده به انتخابات گوشه تصویر روزشمار انداخته بود الانم یک ماه مونده به پایان حسن گوشه تصویر روزشمار بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
حاجی
با ، باید باید کردن ها ، هیچ کاری راه نیافتاده و نمی افته...
صبح بخیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
آقا آخه چقدر دروغ میگی لااقل این روزای آخر دیگه دروغ نگو هشت ساله با دروغگویی مملکت رو خراب کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
این مرد از مریخ آمده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
درود خدا بر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور خوب و خوش اخلاق ایران زمین
کشور به این خوبی ساخته از چی ناشکرید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
منم اگر با بی تدبیری شیخ حسن و دلالی کلی پول به جیپ می زدم و بی خیال مستضعفان بودم حتما از شیخ حسن تشکر می کردم.
در ضمن حجت الاسلام والمسلمین !!!!!؟؟؟؟؟این شیخم که قبل کلمه ی حسن می گذارم به خاطر اینه که پیامک تایید بشه. علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
برادر خداییش چقدر به جیپ زدی که از حسن روحانی حمایت می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
بابا مسخره کرده شما برا چی منفی دادین وایراد گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خدایا شیطانرا بحال خودرهانکن که دلهای ماراافسرده کند امین
Germany
Hmc
۱۲:۴۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
یه نوشابه شده 12 تومن دلستر 16 !
کالای اساسی چقدر بشه خوبه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دکتر الکی خودتو مسخره کردی یا مردم رو، زخم بستر نگیری خودتو تکون بده بیا ببین مردم از دستت خون گریه می‌کنند، دریغ از یه ذره وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
اتفاقا این روزای اخر تکون خوردند اونهم چه تکون خوردنی . افتادند به جون غنایم . خودشون و دولتشون دارند اموال و بیت المال را تقسیم می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
فکر کردی با دست در جیب مردم کردن و تورم باالای صد در صد و چاپ اسکناس بی پشتوانه شق القمر کردی هر روز پوز میدی ؟ با این شیوه مدیریت ننه قمر هم از دولت تو توانا تر است
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
کالا های اساسی همه وقت در کشور به وفور وجود داره ولی کسی ار مردم عادی پول ندارند که بخرند و فقط باید از پشت ویترین تماشا کنند . مگر یک گروه خاص که خدا از این دولت نگذرد الهی آمین .
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۲:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
آخ آخ همه سنگر بگیرین که با این حرف یعنی کمبود کالاهای اساسی تو راهه ، خدا به آقای رییسی رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
کالای اساسی چی میگی برا خودت ... قیمت ها سرسام آور بالا رفته تو یه زحمت بکش فقط برو
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۲:۱۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی همشیه حرف بدون عمل می زنی از خدا می خواهم تو نیز مثل من بشی با 57 سال سن سه دختر در بدر دنبال خانه اجاره بگردی ومثل من پول پیش مه نداشته باشی تو کوچه سر گردان شوی خداوند حق این مردم بدبخت فلک زده ازتان بگیره ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
جدول زمانبندی قطع برق رو اعلام کننین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
هر موقع لب گشودی ملت گرفتار شدن دیگه توان خریدی نمونده برای ملت کالای اساسی پیش کش خیلی دوس دارم قیامتی بشه جوابگوی اون بچه بی سرپرست رو چی میخای جواب بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
چرا بازم قطعی برق داریم؟؟؟؟؟ تهرانسر دیشب ۹شب قطع شد....الانم قطع شد باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دسته گل حسن هست.از بس تعهدات رو امضا داده.خدا ازش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ما هم در منطقه 13 تهران هم دیروز و هم امروز قطعی برق داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
این چرا نمیره دست از سر ما برداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
همه چیزرونابودکردی تا20سال دیگه هم درست نمیشه ای دولت بی تدبیر وناامیدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۰
خداییش با این خرابکاری ای که دولت حسن و این اصلاح طلبان خائن کردن فکر نکنم رییسی بتونه به این زودیا کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
هیچی نشده نگین نمیتونه رییس جمهور خیلی اختیارات داره اگ بخاد میتونه حسن تو ۴ سال اخر گند زد بخصوص دوسال آخر... همچی تو دس خودشون رییسی اگ بخاد میتونه تو عرض ۳ ماه همچیو عوض کنه .همونطور ک حسن خراب کرد
آخرین اخبار