برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۵ استان

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار شد.

دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم، امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار شد و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی‌مانده مجلس با یکدیگر رقابت کردند.

وزیر کشور: مردم کار ناتمام مرحله اول را به پایان برسانند

وزیر کشور در ساعات آغازین انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس را آغاز می‌کنیم. انشاالله این مرحله هم مانند مرحله اول باشکوه مردم در پای صندوق های رای همراه باشد و کار ناتمام دور اول را  به اتمام برسانند.

وی افزود: برای همه عزیزان در شعب رای‌گیری و فرمانداری‌ها آرزوی موفقیت داریم.

 وحیدی  پس از بازدید از ستاد انتخابات رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کرد.

حضور وزیر کشور در انتخابات

رهبر انقلاب: هر چه مجلس قوی‌تر باشد امکان کار در کشور بیشتر است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری، با حضور در حسینیه امام خمینی در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

رهبر انقلاب پس از شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد. در مرحلهٔ دوم ظرفیتِ تمام‌نشدهٔ مرحلهٔ اول تکمیل می‌شود. اگر در مرحلهٔ دوم شرکت نکنیم،‌ کار مرحلهٔ اول را نیمه‌تمام رها کرده‌ایم.

ایشان گفتند: هرچقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است و هرچقدر مجلس قوی‌تر باشد، امکان کار در کشور بیشتر خواهد بود.

تبلیغات در شعب اخذ رای ممنوع است 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعب اخذ رای و اطراف آن وجود داشته باشد.

۳۷۰۰ صندوق رای آرای مردم تهران  را ثبت می‌کنند

فرماندار پایتخت  نیز گفت: در کل حوزه انتخابیه تهران تعداد ۳۷۰۰ صندوق رای و در شهر تهران ۲۸۷۴ صندوق رای آرای مردم را ثبت می‌کنند.

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

استانداری تهران هم اعلام کرد: ۷۰۰ بازرس و بازرس ویژه کار نظارت بر برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند و شماره ۴۵۵۰۰ برای گزارش تخلفات انتخاباتی در استان تهران تدارک دیده شده است.

حضور وزیر ارتباطات در ستاد انتخابات

۹۹ درصد استعلامات برخط بوده است

 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات با حضور در ستاد انتخابات و در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۹۹ درصد احراز هویت‌ها و استعلامات مانند دوره قبل برخط بوده است. 

 وی ادامه داد: بیش از ۹۹.۷ درصد دستگاه‌ها برای حداقل یک بار وصل شده‌اند که نشان میدهد مشکل پوشش ارتباطی نداریم.

حضور قالیباف در انتخابات مجلس دوازدهم

قالیباف رای الکترونیکی خود را ثبت کرد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در مسجد امام علی (ع) شهرستان پردیس، در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد.

استقرار صندوق رای در ساختمان شیشه‌ای

استقرار صندوق رای در ساختمان شیشه‌ای

همزمان با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، صندوق اخذ رای در طبقه چهارم ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما نیز مستقر شد.

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

بازدید اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، سیامک ره‌پیک، هادی طحان نظیف، خیرالله پروین و محمدحسن صادقی مقدم از اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند.

شاهچراغی: امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی بالاست  

رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور گفت: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی است.

وی افزود: امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی بالاست و در این دستگاه، رای مخفی است و هیچکس نمی‌داند چه کسی به چه کسی رأی داده است.

هموطنان حضورشان را در شعب اخذ رای به ساعات پایانی روز جمعه نیندازند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ دیگری اعلام کرد: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جاری اخذ رای از کلیه واجدین شرایط در حوزه‌های انتخابیه مربوطه را آغاز نموده اند، لذا از هم میهنان عزیز که انتخابات حوزه آنها به مرحله دوم کشیده شده است، تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

مرحله دوم انتخابات مجلس

پایان زمان انتخابات ساعت ۱۸ است

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی تاکید کرد:  پایان زمان انتخابات ساعت ۱۸ است. در خصوص تمدید انتخابات اطلاع رسانی خواهد شد.

شکوه حضور شیرازی‌ها در دور دوم انتخابات

امروز مردم شیراز برای انتخاب ۳ نماینده حوزه انتخابیه به پای صندوق‌های رأی رفتند.

وزیر ارتباطات پای درد دل پیرزن تهرانی نشست
 
وزیر ارتباطات هم پس از اینکه رای الکترونیکی خود را در حسینیه ارشاد ثبت کرد، پای درد دل پیرزنی تهرانی نشست.
 
حضور عیسی پور در انتخابات

سن رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشد

ستاد انتخابات کشور  در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: براساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان می‌بایست در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام باشد، یعنی کلیه متولدین روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رای بدهند.

صف مردم کرمانشاه برای حضور در انتخابات

مخبر: انتخابات مجلس حقیقتا در سلامت و امنیت کامل رخ داد

مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کرد.

 وی در حاشیه حضورش در ستاد انتخابات بیان کرد: نظام اسلامی اساسش بر مردم استوار است و نماد  مردم سالاری هم همین انتخابات است .

 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در هیچ بحرانی انتخابات در این نظام حتی یک ساعت هم به تعویق نیفتاد و امیدواریم در این دوره هم مردم مانند دوره قبل با شور و نشاط شرکت کنند.

مخبر ادامه داد: در تمام انتخاباتی که از ابتدای انقلاب وجود داشت من به گونه ای دخیل بودم و از افتخارات دولت این است که انتخابات مجلس حقیقتا در سلامت و امنیت کامل رخ داد که یک اتفاق بسیار مهم بود. همانگونه که امام فرمودند مجلس عصاره مردم است.

مخبر رای داد

تصاویری از حضور مردم در حوزه‌‌های انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ
 
برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۵ استان
 
سید حسن خمینی نیز با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی ثبت کرد.
صف مردم برای رای دادن در دانشگاه تهران

استقرار ۱۵ صندوق اخذ رأی در نمایشگاه کتاب

سه شعبه اخذ رای در مجموع با ۱۵ صندوق اخذ رای در مصلی امام خمینی (ره) استقرار یافته و این شعب تا پایان زمان رای‌گیری در نمایشگاه باقی می‌ماند.

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

حداکثر تا ۲ ساعت بعد از پایان رای‌‌گیری نتایج اعلام می‌شود

 استاندار تهران نیز در گفتگویی اظهار کرد: با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از دوستان قول گرفتیم که حداکثر تا دو ساعت بعد از اتمام انتخابات، آخرین نتایج به وزارت کشور اعلام شود تا آن‌ها به مردم اطلاع دهند.

وی افزود: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک کار بسیار خوبی است که با پشتیبانی فنی و تأمین تجهیزات و امکانات و تلاش همکاران در حوزه ارتباطات و مخابرات انجام می‌شود.

تاکنون مشکل خاصی در اجرای انتخابات وجود نداشته است

اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات گفت: ۱۱۵۱۰ شعبه رای‌گیری داریم و تمامی گزارش‌ها نشان می‌دهد که تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که فرآیندهای الکترونیک را در انتخابات مختلف در کشور گسترش دهیم، بیان کرد: اگر فرآیندهای الکترونیک به خوبی در این انتخابات پاسخ بدهد می توانیم آن را به انتخابات ریاست جمهوری یا دیگر انتخابات تسری بدهیم.

حضور آیت‌الله جنتی در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان هم پس از شرکت در  مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تجلیل از مردم بزرگ ایران اسلامی اظهار کرد: عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی مدیون مردم عزیز ایران اسلامی است.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مردم ایران از بهترین ملت‌ها هستند که همواره در عرصه‌های گوناگون برای دفاع از اسلام و ایران حضور داشتند و همواره به نظام جمهوری اسلامی آبرو بخشیدند.

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

رئیس‌جمهور رای خود را ثبت کرد

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان بعدازظهر امروز با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرک صالح آباد واقع در جنوب غرب تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد.

رئیس‌جمهور پس از ثبت رای در دور دوم انتخابات بیان کرد: دلیل حقد و کینه دشمنان این است که می‌بینند نظام اسلامی مبتنی بر رای و مشارکت مردم است.

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

امکان تمدید انتخابات وجود دارد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی در اننخابات وجود نداشته است، گفت: گزارشاتی از طریق سامانه مردم ناظر گزارش شده با پیگیری همکاران برطرف شد.

طحان نظیف با اشاره به اینکه مردم حضور در شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند، تاکید کرد: در جایی که تقاضا وجود داشته باشد امکان تمدید انتخابات وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود، افزود: احراز هویت به صورت برخط آنلاین است اما خود صندوق أخذ رأی به دلیل رعایت مسائل امنیتی و دغدغه‌هایی که داشتیم به هیچ جا وصل نیست.

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

رأی‌‌گیری از پیرزن‌های دوقلوی روستای کاسگان علیا، شهرستان سمیرم

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

بازدید حجت الاسلام خطیب از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات هم با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از نزدیک در جریان روند نظارت بر انتخابات قرار گرفت.

رای‌گیری تا ساعت ٢٠ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات عصر جمعهاعلام کرد که رای‌گیری مرحله دوم انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

 مشارکت سید ۱۰۳ ساله لرستانی در انتخابات دور دوم حوزه خرم‌آباد و چگنی
 
برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

عروس و داماد قائم‌شهری در پای صندوق رای

عروس و داماد اهل قائم‌شهر هم با حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رای این شهر، آرای خود را در مرحله دوم انتخابات مجلس ثبت کردند.

انتخابات تا ساعت ۲۱ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: رای‌گیری مرحله دوم انتخابات تا ساعت ۲۱ تمدید شد.

انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حوزه‌های انتخاباتی که به تشخیص استاندار ضرورتی به تمدید رای‌گیری در آن‌ها وجود ندارد، می‌توانند فرایند انتخابات را به اتمام برسانند.

زمان رای گیری دور دوم انتخابات مجلس به پایان رسید

زمان اخذ رأی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
من کسیو نمیشناسم که شرکت کرده باشه نه این سری نه سری قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دستگاه های الکترونیکی خیلی عالی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
من در انتخابات شرکت کردم
Iran (Islamic Republic of)
میثم فروزنده
۱۵:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
انتخابات الکترونیکی و هوشمند بسیار عالی بود، در انتخابات گذشته متوسط نیم ساعت باید تو صف می ایستادیم، و چند دقیقه هم می نوشتیم! الان در عرض کمتر از دو دقیقه نوبت ما شد و رای هم دادیم.
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس چرا مردم در بانکها وادارات ومطب های پزشک،با وجود سیستم کامپیوتری، اینقدر معطل میشن وقتشون هدر میره، بله برای انتخابات که دست خود حکومت هست هیچ مانعی در خطها وسرعت اینترنت وجود ندارد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
انتخابات پستی و اینترنتی را برقرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
امروز این تئاتر تموم بشه افسار دلار آزاد میشه انشالله هفته بعد دلار ۷۵ پهن.....الان با چنگ و دندون و خبر درمانی به زور دلارو روی ۶۱ نگه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۶:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چی گیر شما میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به به چه حضورباشکوهی فکرکنم این دفعه از اسفندماه باشکوهتربوده حداکثر ۳درصد درتهران نفراول لیست دراسفندماه ۵۷۷۰۰۰رای امروز نفراول لیست ۵۷۷۰رای درود برملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله مردم دیگه به مجلس اعتماد ندارند،جز دروغ به مردم چیزی نگفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مردم کرمانشاه و سمیرم اصفهان گُل کاشتند . دمتون گرم .
آخرین اخبار