پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیتها در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

مقامات کشوری و لشکری با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفتند.

مقامات کشوری و لشکری با صدور پیام‌های جداگانه‌، شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفتند.

 در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد ، با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و دیگر سرنشینان این بالگرد، با بر شمردن ویژگی های اخلاقی رئیس جمهور تاکید کرد: با کمک مردم و مسئولان اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود.

پیام قالیباف در پی شهادت خادم‌الرضا(ع) و همراهان ایشان طی حادثۀ سقوط بالگرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش نوشت:

قلب ملت ایران سراسر اندوه و غم شد. با شنیدن خبر جانسوز عروج خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان، در حادثهٔ سقوط بالگرد، غم و اندوه و بهت وجود این‌جانب و تمام دوستداران ایشان را فرا گرفت.

علی‌بن‌موسی الرضا (علیه‌السلام) در شب میلاد خود و در دههٔ کرامت، خادم راستین و محبوب خود را در آغوش کشید و میهمان سفرهٔ ائمۀ اطهار (علیهم‌السلام) ساخت. حق خدمات صادقهٔ رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی کمتر از شهادت در اثنای خدمت نبود.

در طول بیش از چهار دهه آشنایی و رفاقت از اولین روزهای مبارزات انقلابی و همچنین همکاری نزدیک و هم‌افزا در سال‌های اخیر شاهد خلوص نیت، صفای باطن و خدمات شایستهٔ آن شهید سربلند در راه اعتلای اسلام و انقلاب بودم، مجاهدتی که همواره مایهٔ امیدواری ملت سربلند ایران و خشنودی رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در سراسر عمر خود از اولین سال‌های انقلاب اسلامی مجاهدانه در سنگرهای مختلف برای خدمت به مردم و انقلاب متواضعانه، مخلصانه و شبانه‌روزی تلاش کرد.‌

خدمت خستگی‌ناپذیر برای سرافرازی ملت ایران و پیشرفت ایران اسلامی شاخصهٔ بارز شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در تمام مناصب و مسئولیت‌ها بود و همین موجب محبوبیت ایشان در قلوب مؤمنین به‌ویژه مستضعفان و پابرهنه‌ها بود. او یاری صدیق برای امام و رهبری و خدمتگزاری خالص برای ملت و سدی محکم دربرابر زیاده‌خواهی دشمنان بود. عروج او در حادثهٔ سقوط بالگرد گواهی روشن است که آن شهید گران‌قدر رئیس‌جمهوری پشت‌میزنشین و عافیت‌طلب نبود و برای رسیدگی به امور مردم خطرها را به جان می‌خرید. 

اینجانب این ضایعهٔ عظیم را محضر بقیةالله الاعظم (روحی‌ له‌ الفداء)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی، خانوادهٔ مکرّم ایشان و عموم بازماندگان، دوستداران، شاگردان، همراهان و همکاران شهید آیت‌الله رئیسی تسلیت و تعزیت می‌گویم. رحمت واسعۀ الهی برای آن شهید خدوم و صبر و اجر و شکیبایی برای بیت معزز و بازماندگان آن شهید سرافراز از خداوند متعال خواستارم. 

همچنین، شهادت امام جمعۀ مردم‌دار، دلسوز و محبوب شهر تبریز، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم (رحمة الله علیه)، شهادت دیپلمات مجاهد و انقلابیِ عزیز ما، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان (رضوان الله تعالی علیه) و شهادت سردار شهید سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و شهادت جمعی از کادر پرواز، داغ سنگین دیگری است بر روی غم فقدان شهادت رئیس‌جمهور شهیدمان. 

سید بزرگوار شهید آیت‌الله آل‌هاشم استاد بزرگ اخلاق و عالمی عامل بود که با رفتار نیکو و مردم‌داری شایستهٔ خود محبوبیتی ویژه نزد مردم داشت و مروج احکام حقّۀ اسلام بود.

شهید امیرعبداللهیان نیز، در قامت یک دیپلمات انقلابی، نمایندۀ مقتدر و باکفایت مردم شریف ایران در مجالس و مجامع بین‌المللی بود؛ مجاهدت او در دفاع از حقوق ملت شریف ایران و ایستادن در مقابل زورگویی دشمنان این ملت تا همیشه ماندگار خواهد بود. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و شکیبایی مسئلت دارم.

در این میان مایهٔ امیدواری ملت ایران و کشتیبان حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی است؛ پیوند ایشان با امت در تمام این سالها کشور را از سخت‌ترین بحران‌ها و حوادث به سلامت عبور داده است و امروز نیز حتما حکمت و درایت و مدیریت ارتباط وثیق ایشان با مردم راهگشا ، آرامش بخش و دلگرم‌کننده خواهد بود و هیچ‌گونه خللی در مسیر کشور و انقلاب اسلامی پیش نخواهد آمد.

رحمت خدا و درود بی‌پایان ملت بر خادم‌الرضا و خادم جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، همراهان ایشان و تمام شهدای خدمتگزار انقلاب شکوهمند اسلامی. یادش جاویدان، راهش پررهرو باد.


ولایتی: دکتر امیرعبداللهیان تلاش فراوانی را در این سالها از خود به نمایش گذاشت

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت آیت الله دکتر رییسی رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، خادم جمهور و سیدالشهدای خدمت، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند همه مردم شریف ایران را در غم و اندوه فرو برد.

حادثه ای تلخ که باعث از دست دادن عزیزانی شد که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شجاع ایران کردند.

اینجانب سالهای متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

تلاشهای شبانه روزی همکارم شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در سنگر وزارت خارجه که بی تردید تلاش فراوانی را در این سالها از خود به نمایش گذاشت و ثمرات زیادی در حوزه دیپلماسی به ویژه در جبهه مقاومت به ارمغان آورد و همچنین امام جمعه محبوب، مردمی و ولایت مدار تبریز که طی این سالها شاهد کار و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر وی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم اصیل و غیرتمند خطه آذربایجان بوده ایم تاسف برانگیز بوده است و البته تلاش ها و ایثارگری های این مجاهدان فی سبیل الله در نزد خداوند و ائمه اطهار(ع) ثبت و ضبط خواهد ماند.

شهادت  این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و بیت معظم، تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.


پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در سپاه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا»

شهادت خادم‌الرضا (ع)، سیدالشهدای خدمت و سرباز ولایت، رییس‌جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان گرانقدرشان" آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی، سردار سید مهدی موسوی و کادر شریف پروازی" در سانحه غم‌انگیز و اندوهبار بالگردی را به پیشگاه مقدس و منور قطب عالم امکان حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)، مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خانواده‌های مکرم و شهدا مردم انقلابی و متدین ایران عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت‌الله رییسی پیش از شهادت، شهیدانه زیست و مزد زحمات خالصانه و خدمات بی‌منت و بی انتها خود را در لیله ولادت سلطان سریر ارتضا حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) دریافت کرد و به آغوش مولای خویش پر کشید. بی‌شک بزرگترین آرزوی او شهادت بود و چه زیبا و خالصانه، در مسیر و جامه خدمت به خلق، دعوت حق را لبیک گفت. «طوبی له و حسن مآب» 
از سویدای وجود باور داریم ملت عظیم‌الشان ایران به پشتوانه درایت ولی فقیه زمان و رهبر عزیز، حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی از این ایام حزن‌آور با اراده آهنین عبور خواهند کرد و هیچگونه خللی در روند پیشرفت و حرکت رو به جلوی انقلاب و نظام اسلامی ایجاد نخواهد شد. 

با شهدای سعید این سانحه‌ی تاسف‌آور پیمان می‌بندیم، راه پرافتخارشان را به حول و قوه الهی تدوام بخشیده و در مسیر تحقق قدرتمند آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد. انشاالله.


پیام تسلیت فرمانده کل ارتش بمناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام فرمانده کل ارتش بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا

در قاموس سالکان الی الله و اهالی خدمت و ایثار، رزقِ لایحتسبِ سعادت و شهادت، بالاترین پاداش است.

شهادت ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله رییسی، نماینده مخلص و مردمی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت الله آل هاشم ، وزیرانقلابی و جهادی امور خارجه دکتر امیر عبداللهیان، استاندارمتعهد و متدین دکتر مالک رحمتی، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی با گنجینه ای ارزشمند از خدمت به مردم، اگر چه داغی سنگین بر دل ملت شریف ایران سربلند اسلامی است، اما مردم بزرگ کشورمان ، درس آموز مکتب اسلام و تعالیم دینی و آبدیده حوادث و آزمونهای بزرگند وبا توکل به خدای متعال و هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و اهتمام رهروان راستین آن شهیدان والامقام، در جای جای کشورمان، با روحیه جهادی، مسیرمتعالی آن بزرگواران را در پیشرفت و تعالی کشور صاحب الزمان ارواحنا فداه ، ادامه خواهد داد.

تسلیت فراق رییس جمهور خدمتگزار، صادق الوعد و خستگی ناپذیر وجهادگران خدوم ، ازسوی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقشان، حضرت امام خامنه ای عزیز که سایه پربرکتشان مایه امید و حرکت در سخت ترین شرایط بوده و همچنین به ملت شریف و بصیر ایران که همواره قدردان ایثارگران جبهه خدمت به محرومانند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و نستوه ایران و خانواده محترم آن مسافران بهشت موعود، به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می دهد رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی ، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمانهای این نظام الهی و سربلندی مردم سرافراز ایران اسلامی اند.


پیام تسلیت رئیس‌جمهور دوران اصلاحات

حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات با تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان آن را حادثه‌ای دردناک و خسارت بار خواند.

متن پیام وی به این شرح است:

سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور محترم و خدمتگزار پر تلاش ملت و وزیر امور خارجه خیراندیش و امام جمعه محترم استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان که به شهادت این عزیزان انجامید حادثه‌ای بود دردناک و خسارت بار که امیدوارم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نماید.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت این فاجعه از پیشگاه حضرت حق برای این شهیدان عزیز آمرزش و رحمت و علو درجات و برای این عزاداران به ویژه خانواده و بستگان معزز این شهیدان صبر و اجر و سلامتی و برای ملت شریف ایران پایداری امنیت و انسجام و پیشرفت در همه زمینه‌ها مسالت می‌کنم.


تسلیت علی لاریجانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

بسمه تعالی

حادثۀ تأثرآور شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان همگان را سوگوار نمود. برای ایشان و امام جمعۀ بزرگوار تبریز و وزیر خارجۀ تلاشگر و استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان رحمت واسعۀ الهی را خواستارم. إن‌شاءالله خدمات ارزشمند آنان در پیشگاه الهی مرتبتی شایسته برای این سفرکردگان مهیا نموده است.

محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانوادۀ محترم عزیزان، از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. 


جلیلی: تلاش برای آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم سرمایهٔ گران‌سنگ رئیسی در پیشگاه خداوند است

پیام تسلیت نمایندهٔ رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور: هم‌زمان با ولادت امام هشتم، خادم آن حضرت و رئیس‌جمهور محبوب ملت ایران پس‌از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید.

تلاش مستمر برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به ملت شریف ایران سرمایهٔ گران‌سنگ ایشان در پیشگاه خداوند متعال است.

بی‌گمان جمهور مردم مسیر تعالی و پیشرفتی را که با انقلاب اسلامی انتخاب کرده‌اند، تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری با قدرت و شتاب لازم خواهند پیمود.

اینک ایشان همراه با شهدای بزرگوار، امام‌جمعهٔ مردمی آیت‌الله آل هاشم، وزیرخارجهٔ خدوم دکتر امیرعبداللهیان، استاندار پُرکار دکتر رحمتی، سردار موسوی و عزیزان کادر پرواز مهمان امام هشتم هستند.


 روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

حجت‌الاسلام‌ روحانی در پیام خود به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه نوشت؛

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد. 

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روز‌های تلخ بسیاری دیده، اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد. 

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا (ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.


 عارف: آقای رئیسی در تمام مسئولیت‌ها روحیه مردمی و ساده زیستی خود را حفظ کرد

عارف در پیام تسلیت خود نوشت: خبر شهادت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم در جریان حادثه بالگرد حامل ایشان و در حین خدمت و انجام وظیفه  قلب همه ما را به درد آورد .

این حادثه تلخ و اندوهبار که منجر به شهادت وزیر محترم امور خارجه ، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شد باید تمامی جوانب آن بخصوص علت وقوع حادثه مورد بررسی جدی قرار گیرد و نتایح حاصل از بررسی های کارشناسانه به اطلاع افکار عمومی رسانده شود‌.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی،  ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

اینجانب که سابقه مراودت کاری و دوستی با آقای رئیسی را بویژه در زمانیکه ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب داغ بزرگی برای علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت .

شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب ، مردم فهیم ایران عزیز ، اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ، همسر محترم آقای رئیسی ،سرکار خانم دکتر جمیله علم الهدی، فرزندان ایشان و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیا‌الله را مسئلت دارم .

مطمئنا با همکاری همه علاقه مندان به ایران عزیز و همراهی خوب مردم صبور کشورمان و مسئولان محترم با حفظ انسجام و همدلی اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود .


حسن خمینی: وجود آرامش بخش  آیت الله خامنه ای، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست

 حجت الاسلام سید حسن خمینی در متن پیام تسلیت خود نوشت؛ حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله 


پیام تسلیت آیت‌الله جوادی‌آملی 

آیت‌الله جوادی‌آملی در پیام تسلیت خود نوشت؛ سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس جمهور و امام جمعه گرامى تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را براى سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استوارى ایران اسلامى را از خداى سبحان مسئلت دارم.


آیت‌الله مکارم شیرازی: آیت‌الله رئیسی نمونه بارز مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

مرجع تقلید شیعیان در پیام تسلیت خود نوشت؛ آیت‌الله رئیسی نمونه بارز مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توام با حریت او در سراسر جهان مایه عزت و سربلندی امت اسلام شد.


جهانگیری: تمامی جریان های سیاسی به آینده ایران و ضرورت وحدت بیندیشند 

معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز در پیامی نوشت: سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. همه دل هایی که دغدغه ایران دارند و به زندگی می اندیشند تمام این مدت را به دعا و انتظار خبر سلامت جناب آقای رئیسی و همراهان گذراندند.

حال خبر ناگوار شهادت ایشان و همراهانشان در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی  رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر امیرعبداللهیان  وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از تنگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.

من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می گویم. ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.

اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند. خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.


پیام تسلیت رئیس دیوان محاسبات 

سید احمد رضا دستغیب در پیام خود نوشت؛ رییس جمهور مردمی، مجاهد، سخت کوش و خستگی ناپذیر اسلامی ایران، در شب میلاد امام هشتم(ع) و در راه خدمت به مردم، به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت شهادت نوشید.

شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در تمامی عرصه های مسئولیت، از خادمی حضرت امام رضا (ع) و ریاست دستگاه قضا تا جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران، آنچنان غرق در خدمت بود که گویی شهید بهشتی و شهید رجایی دیگری را به نظاره نشسته ایم.

چه سعادتی از این بالاتر که به محض انتشار اخبار سانحه بالگرد رییس جمهور، مردم اقصی نقاط کشور به صورت کاملا خودجوش، مجالس دعا و تضرع و نیایش تشکیل دادند و برای خدمتگزارشان، از خداوند متعال طلب سلامتی کردند.

اگرچه فقدان این مجاهد مخلص فی سبیل الله و خادم الرضا(ع) شدیدا سخت و جانکاه است اما باید تسلیم تقدیر الهی شد و راه آن سید محرومان را ادامه داد؛ چنانکه لنگرگاه کشتی انقلاب؛ حضرت امام خامنه ای فرمودند: "ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید."

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شهید پرور و خانواده گرانقدر رییس جمهور مردمی، از خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم السلام را مسالت دارم.


پیام تسلیت رئیس اتاق تعاون ایران

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون طی پیامی اعلام کرد؛ بدون تردید شهادت در راه خدا این عالی ترین و برترین درجه و رتبه هستی، حق مسلم خادم الرضا رئیس جمهور محبوب مردم ایران اسلامی بود از این رو باید به روح مطهر و متبرک او در شب میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام تبریک گفت.

بی شک روح عظیم رئیس جمهور عزیزمان و همراهان وی به امام شهداء، خیل شهدای انقلاب، سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی پیوسته و فقدان ایشان مصیبتی  جانسوز برای جامعه بزرگ ایران اسلامی است.

اینجانب به نمایندگی از آحاد تعاونگران، شهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، حضرت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی جمهوری اسلامی ایران  و پشتیبان واقعی بخش تعاون کشور و وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم این استان و سایر همراهان ایشان را محضر حضرت ولی عصر عج، نایب گرامیش رهبری والامقام امام خامنه ای و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض مینمایم. یادش در دلها باقی خواهد ماند و راهش مستدام خواهدبود.


پیام تسلیت علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی

إنا لله و إنا الیه راجعون

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّـهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ

خبر جانکاه و مؤلمة فقدان تعدادی از بهترین عزیزان ملت شریف و بزرگ ایران حضرت آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم و جناب آقای دکتر امیر عبد اللهیان وزیر محترم امور خارجه و حضرت آیت الله آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام‌جمعه تبریز و جناب آقای دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سردار سید مهدی موسوی و عزیزان خلبان و کمک خلبان را به ملت شریف و مقام معظم رهبری و خانواده‌های مکرم شهدای بزرگوارمان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

 اللهم تغمدهم بواسع رحمتک واسکنهم فسیح جناتک. عاشوا سعیدا و استشهدوا سعیدا


پیام تسلیت احمدی‌نژاد

محمود احمدی نژاد با صدور پیامی درگذشت آقای رئیسی، رئیس جمهور و اعضای هیات همراه وی در فاجعه سقوط بالگرد را  تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون

حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رییسی  رییس جمهور ، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، آقای رحمتی استاندار آذر بایجان شرقی ، کادر پروازی و تیم حفاظت را  به مقام معظم رهبری ، همکاران ایشان در دولت ، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می نمایم.


پیام تسلیت آیت‌الله جنتی

در پی شهادت رئیس جمهور، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت ایشان و هیئت همراه را تسلیت گفت. متن پیام آیت الله جنتی به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت رئیس جمهور جهادی و انقلابی؛ خادم الرضا (ع) آیت الله آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج «علیه آلاف التحیة و الثناء» اگر چه پاداش خدمات و تلاش‌های شبانه روزی ایشان نزد پروردگار متعال بود، ولی موجبات تأثر و تألم مردم ایران و آزادگان جهان که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را فراهم آورد. این رئیس جمهور خدوم و خستگی ناپذیر در تمام عرصه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و با شهادت در راه خدمت رسانی به این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گردید.

اینجانب ضمن ابراز ناراحتی و همدردی با ملت شریف ایران، شهادت خادم ملت مرحوم آیت الله رئیسی؛ نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم؛ منتخب مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، مرحوم دکتر امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و مجموعه هیئت همراه را محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مد ظله العالی» و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان، علو درجات و حشر با اهل بیت «علیهم السلام» را برای این شهدای عزیز مسئلت می‌نمایم.



 
پیام تسلیت رئیس خانه احزاب

 حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران در پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه هوایی بالگرد حامل آنان را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت حشمتیان آمده‌ است: 

شهادت خادم رئوف القلب امام رضا (ع)، فدایی مردم و ولایت و رئیس‌جمهورمردمی حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، وزیر کوشای امورخارجه، امام جمعه ونماینده ولی فقیه دوست داشتنی، خدمتگزار واستاندار خدوم آذربایجان شرقی، سردارموسوی رییس سخت کوش حافطت رییس جمهور وجمعی دیگراز همراهان و یاران صدیق ایشان را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم ملت بزرگ ایران، خانواده‌های محترم و فرزندان داغدار این عزیزان و همه مسئولان و اعضای دولت به‌ویژه مردم عزیزکشورمان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

 آن مردان خدایی و خادمین شایسته وهمراه مردم و واقعی ملت همه عمر پربرکت خویش را در راه خدمتگزاری به‌نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کردندو بدون شک شهادت والاترین اجر و پاداش برای سال‌ها مجاهدت خالصانه و تلاش خستگی‌ناپذیر و جهادی این شهیدان عالی‌قدر عرصه مقدس خدمت بود و به‌یقین نام و یاد نیک این خدمتگزاران صدیق و دلسوز نظام اسلامی برای همیشه در خاطر شریف مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

 اینجانب وهمکاران درخانه احزاب ایران ضمن ابراز تاسف و تآثرفراوان، از این ضایعه تلخ و جانکاه، از درگاه خداوند متعال، رحمت و غفران واسعه برای رئیس‌جمهورشهیدو دیگر شهیدان والامقام این سانحه و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم شریف ایران و خانواده مکرم و بازماندگان معزز را مسئلت می‌نمایم. امیدوارم روح مطهر سید محرومان باروح جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا و شهدای مظلوم کربلا محشور گردد.


پیام تسلیت رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را در سانحه هوایی روز گذشته تسلیت گفت.

به دنبال وقوع حادثه هوایی روز گذشته در آذربایجان شرقی و شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام دهقان به شرح زیر است:

 و بَشرالصابرین ٱلَّذِینَ إِذَآ أصابَتهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلیه رَٰجِعُونَ

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و پر تلاش کشورمان، درپی وقوع سانحه هوایی در سفر استانی به آذربایجان شرقی، باعث تاثر و تألم دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شد و ملت ایران را به سوگ نشاند.

عروج ملکوتی این سید بزرگوار و مجاهد مردمی و خستگی ناپذیر، همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، مزد این شهید بزرگوار و بقیه شهدای عزیز بود که از سوی امام مهربانی‌ها به ایشان اعطا شد تا موید خادم الرضایی‌شان باشد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در این سانحه هوایی به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، از خداوند متعال علو درجات برای این شهدا و صبر جمیل برای خانواده این عزیزان را خواستارم.

یقین داریم که در سایه توجهات حضرت علی ابن موسی الرضا مالک مُلک ایران و با فعالیت‌های جهادی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند با فقدان این مجاهدان خللی در کار اجرایی کشور ایجاد نخواهد شد؛ "ایران، ایران امام رضاست. 


پیام تسلیت خانواده شهید سلیمانی در پی شهادت رئیس‌جمهور

خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در پیامی به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش نوشتند:

خبر شهادت رئیس‌جمهور مجاهد و خدوم ملت ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر شجاع و انقلابی امورخارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، امام‌جمعه محترم و مردمی شهر تبریز آیت‌الله آل‌هاشم و هئیت‌همراه، ملت ایران و امت اسلام را داغ‌دار کرد.

حیاتی سرشار از خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم، تواضع و ساده‌زیستی، دفاع صریح از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم مظلوم منطقه و در یک کلام «شهیدانه زیستن»، سرانجام حسن‌عاقبت را برای آنان به ارمغان آورد.


پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری طی پیامی شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران را به ملت شریف ایران و همه ملت‌های مسلمان تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر غمبار شهادت خادم الرضا و خادم جمهور، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه) خدمتگزار محبوب ملت ایران و هیئت همراه ایشان در میدان خدمت و انجام وظیفه قلب همه ما را به درد آورد.

شخصیت مردمی و ساده زیست ایشان که همواره در عرصه‌های مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با نیتی صادقانه، تواضع، اراده‌ی جدی و شوق خدمتگزاری و روحیه خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم تلاشی شبانه روزی داشتند از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و کم نظیر نظام اسلامی بود که ثمره خدمات خالصانه خود را در شب میلاد امام رئوف دریافت کردند.

اینجانب شهادت سید الشهدای میدان جهاد خدمت به مردم و همراهان ایشان، دکتر امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، ایت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار مردمی آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از همراهان را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و همه ملت‌های مسلمان و همچنین بیت مکرم شهدای گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه جانسوز از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسئلت دارم.


 تسلیت ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

شهادت دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه را به خانواده‌های ایشان و هم‌چنین به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم.   در عزاداری ملت شریک هستیم و بر حفظ همبستگی، انسجام و وحدت ملی در شرایط فقدان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تأکید داریم.

باشد که اندوه ناشی از این ضایعه، انگیزه ملت و خادمان مردم در دستگاه‌های حکومتی را برای تحقق بخشیدن به آمال و اهداف انقلاب، تقویت کند.


پیام تسلیت وزیر کشور

وزیر کشور با صدور پیامی، شهادت رئیس جمهور و همراهانشان را تسلیت گفت و تاکید کرد راه شهدای خدمت ادامه دارد.

 متن پیام احمد وحیدی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله انا الیه راجعون

رییس جمهور خدمت گزار ملت ایران و همراهانشان به آرزوی دیرینه خود رسیدند و به خیل شهدا پیوستند.

سیدالشهدای خدمت و خادم الرضای ملت ایران مسیر خدمت را با اخلاق، اخلاص، مردم داری و پرتلاش پیمودند و مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" شدند که در یاد و خاطر ایرانیان همیشه ماندگار خواهد بود.

ملت ایران در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی و بحران‌های مختلف همچون شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر نشان داده اند که با انسجام، وحدت و همدلی تحت رهبری امامین انقلاب از حرکت به سوی هدف الهی خود باز نخواهد ایستاد و فرزندانشان در دولت مردمی حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی نیز با تبعیت از فرمان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، لحظه‌ای در خدمت گزاری و انجام وظایف خود درنگ نخواهد کرد.

اینجانب با کمال تاسف و اندوه فراوان شهادت رییس جمهور انقلابی ایران اسلامی، وزیر امور خارجه مجاهد و حامی جبهه مقاومت، امام جمعه مخلص، با اخلاق و بصیر تبریز، استاندار جوان و جهادی آذربایجان شرقی و سرتیم فداکار حفاظت رئیس جمهوری و همراهان را به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران و خانواده‌های معزی تسلیت عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم همگام با استانداران و مجموعه وزارت کشور، راه این شهدای عزیز در خدمت به مردم شریف ایران را با توان مضاعف ادامه دهیم.


بیانیه تسلیت جبهه ایران اسلامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره مبارکه احزاب آیه ۲۳)

 در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‏ اند، بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)

بدینوسیله شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت گرانقدر همراه ایشان را به محضر مبارک حضرت ولی عصر عجله الله تعالی فرجه شریف و نائب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله و مردم شهید پرور و انقلابی ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ملت ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

درحادثه روز گذشته هلیکوپتر ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی: آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان، آیت الله محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جبهه ایران اسلامی از کلیه مردم شریف ایران، ترکیه، روسیه و کلیه کشور‌هایی که دراین زمان حساس با مردم ایران همراهی و همدلی نمودند تشکر و قدردانی می‌نماید.


پیام تسلیت شهاب‌الدین صدر

شهاب‌الدین صدر دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.

بسم رب الشهدا والصدیقین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

درروز ولادت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) شهادت خادم الرضا رئیس جمهورمردمی، دلسوز، پرتلاش ومحبوب حضرت آیت الله سیدابراهیم رئیسی وجناب آقای دکترامیر عبداللهیان وحضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی تبریزواستاندارمحترم آذربایجان شرقی وسایرشهدا وهمراهان رابه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وملت شریف وسربلندایران اسلامی تسلیت می‌گوییم.

همواره درسال‌های گذشته، دربحران‌ها وفرازونشیب‌های مختلف نظام وکشورتدابیرحکیمانه واستواررهبری فرزانه انقلاب کشتی کشوررابه سلامت هدایت کرده وباعنایات الهی به ساحل آرامش ونجات رسانده  است.

ازخداوند متعال برای این شهدای سرافرازخدمت وتلاش آرزوی علودرجات وبرای رهبری عزیزطول عمرباعزت وبرای خانواده‌های این عزیزان وملت شریف کشورمان صبر وسلامتی خواهانیم.


بیانیه جامعه اسلامی کارمندان به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان 

در پی شهادت مظلومانه خادم الرضا (ع) حضرت آیت الله دکترسید ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدرشان، جامعه اسلامی کارمندان بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

 انا لله و انا الیه راجعون

جامعه اسلامی کارمندان با اندوه فراوان شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم، سید محرومان و شهید راه خدمت به نظام و مردم و یاور رهبری و همراهانش را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای و خانواده معزز این شهیدان و مردم وفادار ایران تسلیت عرض می‌نماید.

شهید دکتر رئیسی، یاور و پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و بر عهد خویش با مردم حق شناس ایران وفادار بوده است، همراهان شهید آیت الله دکتر رئیسی خادم الرضا (ع)، آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی تبریز، دکتر امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جهادی، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی و. در روز ولادت امام هشتم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که الگویی برای حال و آینده محسوب می‌شوند.

 جامعه اسلامی کار‌مندان همراه با مردم شریف ایران در مراسم تشییع، ترحیم و بزرگداشت آیت الله رئیسی و سایر شهیدان عزیز حضور فعال خواهد داشت.


پیام تسلیت اسقف اعظم ارامنه

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

با دردی عمیق از سانحه هوایی که رئیس جمهور کشور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه به شهادت رسیدند مطلع شدم.

رئیس‌ جمهوری که در راه خدمت شهید شد و همانطور که قرآن می‌گوید: " کشته ‌شدگان در راه خدا را مرده ندانید، آنها زنده ‌اند و شایسته رحمت الهی هستند. "

جامعه ارامنه از صمیم قلب این فقدان عظیم را به جایگاه عظیم الشان رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مردم عزیز ایران و خانواده‌های شهدای حادثه سقوط بالگرد تسلیت عرض می نماید.

دست دعا به بارگاه حضرت حق افراشته و برای روح شهیدان شادی و آرامش و برای خانواده هایشان تسلی و برای ایران عزیزمان صلح پایدار آرزومندیم.


مردان خدا و محبوب قلوب مردم، آسمانی شدند
رییس مرکز پژوهش های مجلس، طی پیامی شهادت رییس محترم جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی پیامی شهادت رییس محترم جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است؛

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

انالله وانا الیه راجعون
همچون ملت عزیز و قدردان ایران اسلامی، شهادت خادم الرضا(ع)، رییس جمهور مردمی و محبوب، حضرت آیت الله رییسی، آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه گرانقدر تبریز و نماینده محبوب ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر امیرعبداللهیان، وزیر ارزشمند امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار پرتلاش و جهادی آذربایجان شرقی و هیات همراه، موجب تالم و تاثر خاطر فراوان شد.

آیت الله رییسی سال‌های عمر با برکت خویش را در مسیر انقلاب و خدمت به مردم شریف ایران صرف نمودند و در این مسیر با عشق به ملت و پیروی از ولایت، لحظه‌ای به خویش خستگی راه ندادند و جهادگونه تلاش کرده و در آخر در امتداد مسیر خدمت در نزد معبود خویش سبک‌بال پر گشودند و آسمانی شدند. بارها در جلسات شاهد بودم که چگونه ایشان متواضعانه، مجدانه و مشتاقانه پیگیر استماع نظرات به منظور بررسی راهکارهای رفع مشکلات و مسائل مردم بودند که همین امر بر محبوبیت ایشان در بین مردم می‌افزود و صد افسوس که محبوب قلوب مردم، آسمانی شد.

وجود مبارک آیت‌الله آل هاشم در استان آذربایجان شرقی، نعمتی ارزنده و حضوری اثربخش در رفع مسائل و همدلی بین مردم بود. سجایای اخلاقی و فضایل عملی ایشان، آنچنان بود که اینجانب بسان مردم عزیز هم‌استانی‌ام، شیفته آن بودم. فقدان ایشان، ضایعه تاسف‌برانگیر و تلخی برای بنده و مردم عزیز استان آذربایجان‌شرقی بود.

اینجانب شهادت خادمان محبوب، جهادی و پرتلاش ملت ایران،  را محضر بقیه‌الله اعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیوت مکرم ایشان و ملت عزیز ایران اسلامی، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای ایشان و همراهانشان، همنشینی با اباعبدالله‌الحسین(ع) و امام شهدا را مسئلت می‌نمایم.


زهرا مصطفوی: فقدان آقای رئیسی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است

فرزند امام راحل(ره) درباره شهادت رئیس جمهور و همراهانش بیان کرد: اگرچه فقدان این خادمان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است اما تاریخ انقلاب مملو از ایثار و جانفشانی خدمتگزارانی بوده است که پرچم پیشرفت انقلاب را در دو عرصه داخلی و خارجی به اهتزاز درآورده‌اند.

زهرا مصطفوی فرزند امام راحل(ره) و رئیس هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف خبر رحلت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان را در روز ولادت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام دریافت کردم که باعث تالم شدید شد.

اینجانب عروج شهادت‌گونه رئیس جمهور خدوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی را که به واقع با تمام وجود توجهش به کار برای مردم بود، به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظله و ملت غیرتمند ایران عزیز و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای همه این عزیزان علو درجات را از خداوند منان خواستارم.

بر خود لازم می‌دانم همچنین یاد و نام وزیر خارجه مجاهد و حامی فلسطین عزیز جناب آقای دکتر و سایر همراهان را گرامی بدارم و شهادت این عزیزان را به خانواده‌های مکرمشان عرض تسلیت داشته باشم.

اگرچه فقدان این خادمان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است اما تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از ایثار و جانفشانی خدمتگزارانی  بوده است که پرچم پیشرفت انقلاب را در دو عرصه داخلی و خارجی به اهتزاز درآورده و پس از این نیز به دست خدمتگزاران دیگری به یمن وجود پر برکت و با صلابت ولی فقیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اعتلا خواهند بخشید. ان شاءالله


پیام وزیر دفاع به مناسبت عروج شهادت گونه مقام محترم و مردمی ریاست جمهوری اسلامی ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی عروج شهادت گونه مقام محترم و مردم ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، متن این پیام به شرح زیر است:

"من المومنین رجال صدقوا ما عهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا"

خادم آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) و رئیس جمهور مردمی و جهادی ، حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز میلاد ثامن الحجج (ع) پس از چهار دهه خدمت صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر حین انجام مأموریت، آسمانی شد.

تمام لحظات عمر پر برکت این انسان فرهیخته ، مومن و مجاهد یکسره معطوف به خدمت رسانی و آسایش مردم و پیشرفت و آبادانی کشور بود که پس از خدمات فراوان و مخلصانه پاداش و اجر زحمات خود را از پروردگار سبحان دریافت کرد.بی تردید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایش معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) " با رفتن یک خدمتگزارخللی در سد آهنین ملت حاصل نخواهد شد" و به تعبیر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) "هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید" و ایران اسلامی به فضل الهی با قدرت و صلابت هرچه بیشتر به پیشرفت و تعالی خود ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ضایعه جانسوز و عروج ملکوتی و شهادت گونه رئیس جمهور محبوب ،خدوم، محترم و مغتنم، حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی و فعال امور خارجه، حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را به پیشگاه امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) ، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی، تسلیت عرض نموده و اطمینان خاطر می دهد که به یاری و امداد خداوند متعال، تحت زعامت داهیانه و فرامین حکیمانه فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) بیش از پیش به تلاش و مجاهدت مقدس خود در تامین و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه خواهد داد .


پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پی شهادت آیت الله رئیسی

در پی شهادت تنی چند از خادمان ملت ایران در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، سید پرویز فتاح با صدور پیامی این ضایعه بزرگ را تسلیت گفت.

متن پیام فتاح بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت در میدان خدمت و مأموریت خادم‌الرضا (ع) حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران و یاران باوفایش جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، حضرت آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده معزز و مردمی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی؛ استاندار جوان، انقلابی و خدوم آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان، قلب ملّت عزیز ایران و وفاداران انقلاب اسلامی در جهان را در بهت و اندوه فرو برد و موجبات تألم و تأثر فراوان گردید.

ولایتمداری، کار جهادی و خالصانه، شوق خدمت، تواضع و فروتنی و داشتن نگاه انقلابی از ویژگی‌های بارز آن سید عزیز و عالم وارسته بود و در نهایت شهادت در راه خدمت در شب ولادت حضرت رضا (ع)، پاداش نیّات صادقانه و تلاش‌های شبانه‌روزی او برای خدمتگزاری شد.

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های گرامی و داغدار آنها، از درگاه خداوند منان رحمت واسعه برای شهدای خدمت و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت دارم.


پیام تسلیت سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) 

به مناسبت شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران

بِسم الله الرَحمنِ الرَحیم
«و مِن المؤمنینَ رِجالُ صَدقوا ما عاهَدوا الله عَلیه فَمِنهم من قضی نحَبهُ و مِنهم من یَنتظر وَ ما بَدّلوا تَبدیلا»

شهادت رئیس جمهور انقلابیِ ولایت مدار، عالمِ بصیر و مردمی، مجاهدِ مخلصِ دشمن ستیز، خدمتگزارِ صبور و خستگی ناپذیر، حضرت آیت‌اللّه سیّدابراهیم رئیسی و شخصیت‌های برجسته و مقامات عالی همراه ایشان، پایانی افتخار آمیز برای زندگی سراسر مبارزه و مجاهدة متعهدانه و انقلابی ایشان بود.

او نمونه بارز ولایتمداری و امانتداری و خدمت به مردم بویژه محرومین بود و عشق بی پایان او برای خدمت به مردم، او را پیوسته راهی میدان‌های خدمت در اقصی نقاط میهن عزیز کرده بود. ایشان، شخصیتی مبارز و مورد احترام همه دوستداران انقلاب اسلامی در جغرافیای گسترده محور مقاومت، بویژه رزمندگان و مدافعان حرم و قدس شریف بود و بی‌گمان فقدان او موجب اندوه همه دوستداران و علاقمندانش شده است.

گرچه به ظاهر مردم عزیز ایران خدمتگزاری ارزشمند را از دست داده‌اند، اما دست حمایت و جبرانگر حضرت پروردگار، جای او را با رهروانی شایسته پر خواهدکرد و کاروان پیروان خمینی کبیر (س) و یاوران خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، همچنان، با توکل و امید به خدایِ قادرِ متعال، با اقتدار مسیر فتح قله‌های تعالی و پیشرفت را خواهند پیمود.

اینجانب فقدان این خدمتگزار مخلص و مجاهد را، به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج اللّه تعالی فرجه الشریف) و محضر فرمانده معظّم کلّ قوا حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مردم شریف میهن اسلامی و بویژه والده گرامی و همسر مکرمه و فرزندان و بستگان محترم آن عزیز فقید تسلیت عرض می‌کنم و از محضر حضرت باریتعالی علوّ درجات و حضور در محفل انس شهدا و اولیاء الهی را برای ایشان مسئلت دارم.


پیام تسلیت مدیرعامل مسکن کشور

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سید عباس حسینی در پیام تسلیت خود نوشت؛ در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا، حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب به اعلی علیین پیوست.

بی شک آفتاب وجود پربرکت رییس جمهور محبوب و مردمی برای همیشه از آیینه «ایران قوی» که آیت الله رییسی، آگاه‌ترین و شجاعترین بیانگر آن بود بر قلب تاریخ خواهد تابید و ابر‌های اندوه و حسرت را از آسمان دل محرومان خواهد زدود.

راه واندیشه آیت الله رییسی درچهره تابناک جمهوری اسلامی که امروز کانون حقیقت اسلام و پایگاه شکست ناپذیر مبارزه علیه کفر و نفاق و استکبار است، با شکوهی فزاینده ادامه خواهد یافت و این سنت تغییرناپذیر الهی است که مردان بزرگ که مظهر حقیقت نابند، چون درگذرند؛ خورشید وجوشان در افقی بالاتر در آسمان جان انسان‌های حقیقت جو طلوع خواهد کرد.

این جانب شهادت رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم واز خداوند بزرگ مسألت دارم که همه ما را در ادامه راه این شهدای بزرگوار موفق بدارد.»

برچسب ها: سانحه هوایی ، رئیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روح عزیز رئیس جمهور خدایی و مردمی شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روان درگذشتگان این مرز و بوم درسرای باقی به شادی و نور باشد. ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا بیامرزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عزا عزا امروز ایران شده صاحب عزا امروز
خدا رحمت کنند
آخرین اخبار