معاون امور پارلمانی دولت:

دولت تعامل خوبی با مجلس جدید خواهد داشت

معاون امور پارلمانی دولت درباره این دوره از انتخابات نکاتی را بیان کرد.

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی دولت درباره این دوره انتخابات بیان کرد: ۱۶ نفر از ۴۵ نفری که قرار است انتخاب شوند در تهران هستند که بسیار در مسائل کلان کشوری نقش مهمی را ایفا خواهند کرد؛ زیرا کمتر دغدغه‌های حوزه انتخابیه را دارند و در موضوعاتی نظیر ترکیب هیات رئیس کشور، روسای کمسیون‌ها و ترکیب کمیسیون‌ها نقش مناسبی را ایفا خواهند کرد و در مسائل مهم سیاست خارجی، مسائل اقتصادی و مسائل کلان کشوری اظهار می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایندگانی از شهر‌هایی مانند شیراز، تبریز، کرمانشاه، مشهد و کرج اینها شهر‌های مهمی هستند؛ لذا این ۴۵ نفر میتوانند جهت گیری مجلس را مشخص کنند. امیدواریم که مردم اهمیت بدهند. نماینده زمانی که وارد مجلس میشود در اصل نماینده کل مجلس است و در تمامی مسائل میتوان نظر دهد گاهی یک اظهار نظر میتواند تبعات داخلی و خارجی داشته باشد همچنین هرچقدر پشتوانه مردمی مجلس بیشتر باشد قوی‌تر خواهد بود و اعتماد به نفس نمایندگان به سبب همراهی مردم بیشتر خواهد بود و تصمیمات جدی تری را اتخاذ خواهند کرد ما ب هرحال به افراد تحول آفرین نیاز داریم.  

حسینی افزود: اگر یک مجلس تشکیل شود که پشتوانه مردمی کمی داشته باشد نقش کمتری خواهد داشت. در وظایف نمایندگان کمرنگ ظاهر خواهند شد. هر حرکتی که دولت بخواهد انجام دهد و هر لایحه‌ای که دولت بخواهد ارائه کند اول از همه مجلس در آن سهیم است بودجه سالانه در مجلس تایید خواهد شد و همینطور برنامه ۵ ساله اهداف و ریل گذاری مهمی دارد.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور گفت: نظام ما اگرچه پارلمانی نیست مانند برخی از کشورهاکه یک حزب اکثریت را در دست دارد و بعد نخست وزیر و رئیس دولت را تعیین میکند، اما ما نیمه پارلمانی و نیمه ریاستی هستیم، اما در کل جایگاه مجلس بسیار رفیعی است و امیدواریم که در ۲۲ حوزه انتخابیه مردم حضور جدی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: من زمانی که رای می‌دادم شاهد این بودم که معطلی وجود ندارد، زیرا تعداد نمایندگان کم است و در حوزه‌هایی که الکترونیکی را‌ی گیری خحواهد شد در ظرف چند ثانیه می‌توان رای داد، بنابراین امیدوارم که مردم سریعتر رای دهند شاید نیازی هم به تمدید نباشد و اگر در یک حوزه انتخابیه قبلا ۵۰ نفر نامزد بوده الان کمتر است.

حسینی خاطر نشان کرد: ۷ خرداد آغاز مجلس دوازدهم خواهد بود و دولت هم آماده است تا انشاالله تعامل مفیدی با نمایندگان منتخب ملت داشته باشد. انقلاب ما مردمی بوده است و همواره مردم در سرنوشت خود دخیل بودند. امیواریم که این بار هم این اهمیت را مردم در یابند و در سرنوشت سیاسی خود سهیم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار