هشدار رهبر حزب مخالف دولت آلمان درباره رقابت تسلیحاتی با روسیه

رهبر حزب مخالف آلمان ضمن درخواست برای مذاکره با روسیه، نسبت به رقابت تسلیحاتی با این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تینو کروپالا» رهبر حزب مخالف ای‌دی‌اف در آلمان امروز (شنبه) در مصاحبه با یک رسانه روسی نسبت به رقابت تسلیحاتی با روسیه هشدار داد و خواستار مذاکره با این کشور شد.

این مقام آلمانی هشدار داد که برلین نباید به‌دنبال افزایش هزینه در امور دفاعی خود باشد و مذاکره با روسیه را در اولویت قرار دهد و افزود: «با بررسی تمام هزینه‌های تسلیحاتی آلمان متوجه می‌شویم که این هزینه‌ها ۱۰ میلیارد دلار کمتر از روسیه است. ما نباید به‌دنبال افزایش هزینه باشیم و باید از رقابت تسلیحاتی بپرهیزیم. بهتر است مذاکراتی با روسیه برای چگونگی خلع‌سلاح داشته باشیم.»

او در ادامه با ابراز امیدوارای برای عدم تقابل میان دو کشور، از دولت آلمان خواست تا منافع اقتصادی خود در قبال پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ را به وضوح بیان کند و از دستور گرفتن از آمریکا بپرهیزد.

کروپالا در بخشی دیگر از سخنانش پرداخت هزینه به اوکراین به‌دلیل این پروژه را بی‌معنا دانست و گفت: «روسیه اجباری برای پرداخت هزینه به اوکراین ندارد.»

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی بار دیگر ازسر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

ماه گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم «۳ نهاد و ۱۳ کشتی روسی» به‌دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد. اما روسیه، بدون توجه به تهدید‌های آمریکا علیه پروژه نورداستریم ۲، ساخت لوله گازی در آب‌های آلمان را با استفاده از کشتی «فورتونا» ادامه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار