ابراز امیدواری دیپلمات آمریکایی درباره دریافت «پاسخ مثبت» کره شمالی

در حالی که گفتگو‌ها درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به بن‌بست خورده است، دیپلمات آمریکایی درباره پاسخ مثبت پیونگ‌یانگ برای از سرگیری گفتگو‌ها ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سونگ کیم، نماینده جدید آمریکا در امور کره شمالی، روز دوشنبه اعلام کرد به زودی در انتظار یک «پاسخ مثبت» درباره گفتگو از جانب پیونگ‌یانگ است.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد این مقام آمریکایی این مطلب را در جریان سفر به سئول به منظور دیدار با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن بیان کرد.

 نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در چارچوب سفری پنج روزه در کره جنوبی بسر می برد. این در حالی است که گفتگوها با کره شمالی درباره خلع سلاح هسته ای به بن‌بست خورده و هیچ خبری از هر گونه تلاش برنامه ریزی شده برای تماس با این کشور نیست.

او اعلام کرد: «امیدوار هستیم گفتگو نشان دهد که ما به زودی یک پاسخ مثبت دریافت خواهیم کرد.»

قرار است کیم با نوه کیو-دوک، نماینده هسته ای ارشد کره جنوبی، و تاکهیرو فوناکوشی، همتای ژاپنی اش، دیدار کند.

پیش از این کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، که در جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کارگر سخنرانی می‌کرد، با تجزیه و تحلیل سیاست دولت آمریکا در قبال کره شمالی، «اقدامات متقابل تاکتیکی و راهبردی مقتضی (پیونگ یانگ) را به منظور مقابله» با واشنگتن برشمرد.

او بر لزوم آمادگی پیونگ‌یانگ برای مذاکره و نیز رویارویی، به ویژه آمادگی کامل برای رویارویی با واشنگتن برای حفظ شان دولت و منافع آن در جهت توسعه مستقل کره شمالی تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار