تاکید رهبر کره شمالی بر تقویت نظامی پیونگ یانگ

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد درخواست تقویت نظامی در برابر اوضاع به سرعت در حال تغییر شبه جزیره کره از سوی کیم جونگ اون مطرح شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه ریاست نشست کمیسیون نظامی مرکزی را بر عهده داشت و در این نشست خواستار تقویت قدرت نظامی کشورش شد.

این خبرگزاری به جزئیات فعالیت‌های نظامی احتمالی اشاره‌ای نکرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد در نشست روز جمعه درخواست «آماده باش در سطوح بالا» در برابر اوضاع به سرعت در حال تغییر شبه جزیره کره مطرح شد.

طبق اعلام این خبرگزاری، در این نشست همچنین به موضوع برکناری، انتقال و انتصاب برخی افسران نظامی پرداخته شد.

نشست جامع کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی قرار است اواخر ماه ژوئن برگزار شود.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی حدود دو سال قبل به رهبری دونالد ترامپ، رئیس‎‌جمهور سابق آمریکا، آغاز شد و هدفش پایان بخشیدن به برنامه اتمی پیونگ‌یانگ بود. اما با وجود برگزاری نشست‌های دوجانبه میان رهبران دو کشور و اعلام آمادگی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای همکاری، تغییری در فشارها و تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ ایجاد نشد و بعد از مدتی کره شمالی تصمیم گرفت بار دیگر آزمایش‌های خود را از سر بگیرد.

کره شمالی بارها تاکید کرده است تا زمانی که آمریکا سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ‌یانگ خود را کنار نگذارد تعامل بیشتری در خصوص برنامه هسته‌ای نشان نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار