سناتور آمریکایی، بایدن را به ضعف در مقابل نیرو‌های مقاومت متهم کرد

سناتور تد کروز در اظهاراتی بایدن را به ضعف مقابل نیرو‌های مقاومت متهم کرد و این را باعث افزایش درگیری‌ها در نوار غزه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، سناتور تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به این متهم کرد که نسبت به دشمنان رژیم صهیونیستی ضعف نشان داده است.

کروز پس از دیدار از سیستم گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و مشاهده خسارات عسقلان و دیگر شهر‌های بندری قدس اشغالی به آسوشیتدپرس مدعی شد: «هرچه جو بایدن نسبت به حماس، حزب الله یا ایران ضعف نشان دهد، بیشتر شاهد افزایش حملات تروریستی خواهیم بود.»

کروز به همراه لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی و بیل هگرتی از تنسی روز یکشنبه برای بررسی خسارات  نبرد ۱۲ روزه بین حماس و رژیم صهیونیستی وارد قدس شدند.

هگرتی که در این مصاحبه به کروز پیوسته بود، همچنین از دولت بایدن برای وعده اعطای ۳۶۰ میلیون دلار کمک به فلسطینیان، از جمله هزینه ترمیم خسارات جنگی در غزه انتقاد کرد.

هگرتی در این باره ادعا کرد: «هر پولی که به نوار غزه برای ترمیم زیرساخت‌ها برود، می‌تواند به راحتی مورد استفاده حماس قرار گیرد.»

در همین حال، گراهام با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کردند.

نتانیاهو پس از دیدار با گراهام در توئیتی نوشت: «هیچ شخصی نیست که بیشتر از گراهام برای اسرائیل کار کرده باشد. من می‌خواهم از او به خاطر همه کار‌هایی که در طول این سال‌ها برای مسائل دفاعی و امنیتی اسرائیل و همچنین برای مقابله با ایران انجام داده است، تشکر کنم. لیندسی یک دوست فداکار و یک متحد عالی است. به اسرائیل خوش آمدید!»

 تد کروز و  بیل هگرتی همچنین با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

گانتس ضمن تشکر از این دو بابت حمایتشان از رژیم صهیونیستی از تقویت روابط دفاعی دو طرف قدردانی کرد. او همچنین توضیحاتی درباره امور امنیتی ارائه کرد. این سه تن همچنین درباره تلاش جهت متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات امنیتی در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

نیروهای مقاومت طی نبرد ۱۲ روزه بیش از ۴۰۰۰ موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کرد و نزدیک به ۳۰۰ نفر از فلسطینیان در این نبرد و جنایات رژیم صهیونیستی شهید شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار