پنتاگون: ابزارهای لازم برای برخورد با دشمنانمان را داریم

لوید آستین گفت ارتش آمریکا در برخورد با دشمنان خود مانند روسیه و چین از قدرت نرم استفاده نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به انتقاد‌های تد کروز، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مورد قدرت ارتش آمریکا در قبال چین و روسیه گفت: اولویت در ارتش دفاع از امنیت ملی این کشور است و ما برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

آستین ضمن رد اعمال سیاست نرم در ارتش آمریکا تاکید کرد: صحبت‌های تد کروز می‌تواند به عنوان نقطه ضعف ارتش توسط دشمنان آمریکا از جمله روسیه و چین مورد سوءاستفاده قرار گیرد. ما اطمینان داریم که ابزار‌های لازم برای برخورد با دشمنان را در اختیار داریم.

وی اظهار داشت: هر زمانی که روسیه یا چین از قدرت نظامی آمریکا و یا ارتش انتقادی می‌کند خواب از چشمان من ربوده می‌شود.

لوید آستین بار‌ها در زمان باراک اوباما به عنوان رییس فرمانده مرکزی ارتش آمریکا نیز به دلیل عملکرد ضعیف خود در چیدمان نظامی به ویژه در سوریه مورد انتقاد قرار گرفته بود. منتقدان ارتش آمریکا معتقدند نیرو‌های نظامی این کشور از برنامه‌های نظامی پیش بینی شده خود بسیار عقبتر هستند و در قبال رقیبان خود در مناطق مختلف جهان عملکرد ضعیفی دارند.

برخی مقامات و سناتور‌های آمریکایی از جمله تد کروز به نحوه استخدام در ارتش آمریکا اعتراض دارند و معتقدند روش‌های جذب نیرو و گزینش نظامیان در ارتش مشکلات زیادی دارد.

تد کروز، سناتور آمریکایی در روز‌های اخیر در مقایسه ارتش روسیه با ارتش آمریکا گفته بود که ارتش کشورش بسیار متظاهر به دغدغه‌های اجتماعی است و اولویت آن دفاع از امنیت ملی نیست.

این سناتور آمریکایی پیشتر نیز به دلیل انتقاد‌های خود از ارتش آمریکا خبرساز شده بود. وی از جمله مخالفان استخدام زنان در ارتش است و معتقد است در مقایسه با روسیه، ارتش آمریکا در برخورد‌های بین المللی ضعیف عمل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار