سفر هیئتی سعودی به سوریه و خبر‌ها از بازگشایی سفارت عربستان در دمشق

روزنامه اینترنتی رأی الیوم از سفر یک هیئتی سعودی به سوریه و توافق برای بازگشایی سفارت عربستان در دمشق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم که دفتر آن در لندن، پایتخت انگلیس قرار دارد به نقل از برخی منابع از سفر هیئتی سعودی به سوریه و توافق با این کشور برای بازگشایی سفارتخانه در دمشق خبر داد.

در گزارش نشریه رأی الیوم آمده است: منابع دیپلماتیک بلندپایه در دمشق به رأی الیوم اعلام کردند هیئتی سعودی به ریاست «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات سعودی امروز، دوشنبه به پایتخت سوریه سفر کرد و دیداری را با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و «علی المملوک» معاون رئیس جمهور در امور امنیتی به انجام رساند و قرار است این هیئت در این سفر طولانی مدت خود، بعد از عید فطر به کشورشان بازگردند.

این منابع در ادامه افزودند: توافقی برای بازگشایی سفارت عربستان در دمشق به عنوان نخستین گام برای بازگرداندن روابط در تمامی زمینه‌ها میان دو کشور حاصل شده است.

این منابع همچنین اعلام کردند هیئت سعودی به میزبانان سوری خود اطلاع داده از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و حضور در نشست سران عرب که قرار است در صورت برگزاری، در الجزایر برگزار شود، استقبال می‌کند.

به نوشته رای الیوم، این کار پس از آن صورت می‌گیرد که چندی پیش برخی منابع خبری مدعی دیدار محرمانه میان عربستان و ایران در بغداد، پایتخت عراق شده بودند. رأی الیوم در بخش دیگری از این گزارش اشاره کرد که منابع مذکور جزئیات بیشتری در ارتباط با این دیدار ارائه نکردند؛ اما این گفتگو را «ثمربخش» خوانده اند و در عین حال گفته اند که این گام، سردی روابط دو طرف را از بین برده است.

گفتنی است عربستان پس از اخراج سفیر سوریه در سال ۲۰۱۲ و بستن سفارت خود در دمشق، روابط خود را با سوریه قطع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
نتیجه دیپلماسی لبخند
آخرین اخبار