یک منبع نظامی:

موشک‌های زیردریایی جدید چین قادر به هدف قرار دادن کل قاره آمریکا هستند

زیردریایی هسته‌ای جدید چین که هفته پیش رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که می‌توانند کل آمریکا را هدف قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، طبق اعلام منابع نظامی، زیردریایی جدید هسته‌ای چین که از نوع «تایپ ۰۹۹» است، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که قادر است اهداف را در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری هدف قرار دهد.

به نقل از یک منبع نظامی، این زیردریایی هسته‌ای جدید که نسخه به روز شده زیردریایی‌های «تایپ ۰۹۴» است، با بهبود سیستم‌های هیدروکینتیک، به یکی از مهمترین مشکلات، یعنی سر و صدا، غلبه کرده و می‌تواند با قدرت بیشتری موشک‌های جدید بالستیک را حمل کند.

این زیردریایی، قبل از ارتقا قادر به شلیک موشک‌های بالستیکی بود که فقط می‌توانست به شمال شرقی آمریکا برخورد کند، اما اکنون موشک‌های جدید قادر هستند کل قاره آمریکا را پوشش دهد.

به گزارش روزنامه «سوت چاینا مورنینگ» این زیردریایی هسته‌ای جدید که هفته گذشته به مناسبت ۷۲ سالگی نیروی دریایی چین رونمایی شد، به موشک بالستیک دریایی «جی‌ال ۳» مسلح است.

چین در حال حاضر، دارای شش زیردریایی «تایپ ۰۹۴» و «تایپ ۰۹۹» است که هرکدام قادر به حمل ۱۶ موشک بالستیک هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حا آره خیلی خوبه فعلا دست نگهدارید به موقش شلیک کنید!!! آمریکا و قاره آمریکا هم حتما میشینه نیگاه می کنه که چین تمام نقاط آمریکا و قاره آمریکا رو با موشکهاش بزنه نابود کنه !!!! افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار