کاهش محدودیت‌ها در فرانسه به رغم شمار بالای مبتلایان به کرونا

به رغم شمار بالای مبتلایان به کرونا در فرانسه از امروز محدودیت‌ها در این کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، به رغم آنکه حدود پنج هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه بستری هستند، از امروز محدودیت‌ها در فرانسه کاهش می‌یابد.

محدودیت‌های تردد تا شعاع ۱۰ کیلومتری از خانه از امروز، سوم مه، لغو شد. دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان نیز از امروز راهی مدرسه شدند. این، نخستین مرحله از چهار مرحله‌ای است که قرار است محدودیت‌ها در فرانسه به تدریج کاهش یابد.

بر این اساس، برای رفتن به مکان‌های دورتر، از امروز امکان استفاده از قطار‌های بین شهری و قطار‌های سریع السیر فراهم شد. قرار است شرکت ملی راه آهن فرانسه از امروز به تدریج تعداد قطار‌ها را افزایش دهد. بالعکس، مقررات منع عبور و مرور شبانه از ساعت ۱۹:۰۰ همچنان پابرجاست.

از سوی دیگر امکان بازگشت به مدارس نیز از امروز برای شش میلیون دانش آموز مقطع راهنمایی و دبیرستان فراهم شد. البته برای دانش آموزان سال سوم و چهارم در ۱۵ منطقه از فرانسه که بیش از سایر مناطق تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته اند، نیمی از کلاس‌های درس به صورت حضوری و نیمی دیگر از راه دور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار