درگیری پلیس فرانسه و جلیقه زردها در روز کارگر + فیلم

جلیقه زردها در پاریس علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی موجود دست به تظاهرات علیه فساد دولتی زدند که به درگیری با پلیس فرانسه منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی، جلیقه زردها امروز (شنبه) در پاریس دست به اعتراض زدند که به درگیری با پلیس فرانسه منجر شده است.

خبرنگار اسپوتنیک در پاریس نیز اعلام کرد: «امروز تنش میان معترضان گروه "جلیقه زردها" و پلیس فرانسه در پاریس افزایش پیدا کرده و پلیس به سمت افراد گاز اشک‌آور پرتاب کرده است.»

فعلان «بلوک سیاه فرانسه» نیز به جلیقه زرد‌ها در این تظاهرات پیوسته‌اند.

پیش‌تر نیز اعلام شده بود جلیقه زرد‌ها برای تظاهراتی به مناسب روز کارگر در پاریس گردهم آمده‌اند. تظاهرات به مناسبت روز کارگر هرساله در اول ماه مه برگزار می‌شود، اما سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا برگزار نشد. امسال در سرتاسر فرانسه افراد دست به تظاهرات زده‌اند.

جلیقه زرد‌ها امروز ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در پاریس گردهم آمدند، اما حلقه گسترده‌ای از نیروهای پلیس فرانسه آن‌ها را احاطه کردند.

اعتراضات جلیقه زرد‌ها در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل مشکلات اقتصادی و حقوق بازنشستگان آغاز شد.

این اعتراضات حتی پس از آن‌که دولت تسلیم خواسته معترضین شد و مالیات بر سوخت را کاهش داد نیز ادامه داشت و مردم با حضور در خیابان‌ها خواستار افزایش دستمزد، افزایش حقوق بازنشستگی و حتی استعفای رئیس‌جمهور فرانسه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار