لندن: نشست گروه هفت حول ایران خواهد چرخید

وزارت خارجه انگلیس با اشاره به برگزاری نشست آتی گروه هفت در لندن اعلام کرده است که، ایران یکی از موضوعات مهمی است که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه هندوستان تایمز، وزارت خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر، از رایزنی درباره ایران در نشست آتی وزرای خارجه گروه هفت خبر داد.

براساس این بیانیه، قرار است در این نشست که قرار است طی ساعات آتی برگزار شود، وزاری خارجه گروه هفت درباره مسائل روزجهان که یکی از آن‌ها موضع ایران است، رایزنی‌هایی صورت گیرد.

این نشست که قرار است در انگلیس برگزار شود، دارای اولویت‌های ژئوپولتیکی از جمله ایران، روسیه و چین و چالش‌های جهانی از جمله کرونا و تغییرات اقلیمی متمرکز است.

وزرای خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا در این نشست حضور داشته و از سوی دیگر وزرای خارجه هند، استرالیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی نیز از جمله افرادی هستند که به عنوان مهمان به این نشست دعوت شده‌اند.

پیشتر اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه دیپلمات‌های ارشد گروه ۷ در اولین نشست حضوری خود ۳ تا ۵ ماه مه پس از دو سال در لندن، درباره حقوق بشر، چرخش اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا و راه‌های مقابله با تهدید‌های جهانی جدید بحث خواهند کرد.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز در راستای برگزاری این نشست گفت: نشست گروه ۷ این هفته نشان می‌دهد که انگلیس بزرگترین دموکراسی‌های جهان را برای مقابله با چالش‌های مشترک دور هم جمع کرده است.

وی ادامه  داد: ما برای اطمینان از دستیابی عادلانه به واکسن‌ در سراسر جهان، توافق بر سر اقدام درباره تغییرات آب و هوایی و تدوین اقدامات جدید برای جلوگیری از قحطی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار