نشست گروه ۷ فردا در لندن برگزار می‌شود

وزیر خارجه انگلیس از برگزاری نشست گروه ۷ در لندن با حضور دیپلمات‌های ارشد اعضای این گروه و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد گروه ۷ در اولین نشست حضوری خود ۳ تا ۵ ماه مه پس از دو سال در لندن، درباره حقوق بشر، چرخش اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا و راه‌های مقابله با تهدید‌های جهانی جدید بحث خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر وزرای خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، نمایندگان استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی و  لیم جوک هوی، دبیرکل انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) نیز دعوت شده‌اند.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت: نشست گروه ۷ این هفته نشان می‌دهد که انگلیس بزرگترین دموکراسی‌های جهان را برای مقابله با چالش‌های مشترک دور هم جمع کرده است.

او افزود: ما برای اطمینان از دستیابی عادلانه به واکسن‌ در سراسر جهان،  توافق بر سر اقدام درباره تغییرات آب و هوایی و تدوین اقدامات جدید برای جلوگیری از قحطی اقدام خواهیم کرد.

علاوه بر این، وزیر امور خارجه انگلیس جلساتی با همتای ژاپنی خود توشیمیتسو موتگی درباره همکاری تجاری و امنیت در منطقه هند و اقیانوس آرام و با همتای هندی خود سابراهمانیام جایشانکار برای بحث در مورد کمک به هند در مبارزه با موج جدید همه‌گیری کرونا برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار