نیروی انسانی سرمایه‌های واقعی تولید هستند/ فعالیت ۱۱۱ هزار کارگر در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: نیروی انسانی در استان سرمایه‌های واقعی حوزه تولید هستند و سرمایه گذاران با اعتماد به منابع انسانی واحد‌های تولیدی را در استان احداث می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره استانی امتنان گفت: نیروی انسانی در استان سرمایه‌های واقعی حوزه تولید هستند و سرمایه گذاران با اعتماد به منابع انسانی واحد‌های تولیدی را در استان احداث می‌کنند.

او با اشاره به حمایت‌های انجام گرفته از کار و تولید در استان، جذب تسهیلات برای سرمایه گذاری را گامی برای حفظ و بهبود وضعیت اشتغال استان عنوان کرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته و در این خصوص شاهد جهش در استان هستیم.

بهنام جو افزود: برای حمایت از توسعه طرح‌های اقدام ملی نیز تسهیلات لازم در اختیار صاحبان کار قرار می‌گیرد.

۱۱۱هزار کارگر فعال و بیمه شده در اردبیل وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل نیز در این آیین گفت: در استان اردبیل ۱۱۱ هزار کارگر فعال و بیمه شده داریم که در بیش از ۲۳ هزار کارگاه و واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند.

قاسم رحیمی اظهار کرد: آمار کارگران ساختمانی در اردبیل که واجد شرایط برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای هستند، در چهار سال اخیر بیش از چهار برابر افزایش یافته که این حمایت دولت را از فعالان این بخش نشان می‌دهد.

او با گرامیداشت هفته کار و کارگر به جامعه پرتلاش کارگری استان که در خط مقدم تولید قرار دارند، تصریح کرد: کارگران در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که بیشترین قشر کارگری با ۴۰ درصد در بخش خدمات، ۳۲ درصد در کشاورزی و ۲۸ درصد نیز در بخش صنعت فعال می‌باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر با رشد مناسب حقوق و دستمزد بخشی از دغدغه‌های معیشتی و رفاهی جامعه کارگری رفع شده است، تصریح کرد: کارگران جز درآمد مناسب و پوشش بیمه‌ای مطالبه دیگری ندارند و امیدواریم کارفرمایان در واحد‌های تولیدی مختلف با در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی پشتیبان این جامعه پرتلاش باشند.

رحیمی به موفقیت کارگران استان در جشنواره امتنان اشاره کرد و گفت: سه نفر از کارگران استان اردبیل در جشنواره ملی امتنان خوش درخشیدند که با حضور رئیس جمهور از این نخبگان جامعه کارگری استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

او ادامه داد: در این مراسم مریم نوبخت از کشت و صنعت مغان با طرح استفاده بهینه از پسماند‌های کشاورزی در تغذیه سالم، گروه کارگری از مجتمع صنعتی آرتاویل تایر اردبیل و مهرداد راستی از کارخانه آراکس بتن اردبیل موفق به دریافت نشان ملی کارگر نمونه شدند.

در این آیین از برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره امتنان تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.