آلمان از ممنوع الورود شدن دیپلمات‌های اروپایی به روسیه انتقاد کرد

وزارت خارجه آلمان اقدام تقابلی روسیه در ممنوع الورود کردن دیپلمات‌های اروپایی به این کشور را اقدامی پرتنش دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان اقدام روسیه برای وضع ممنوعیت ورود برخی مقامات اتحادیه اروپا به این کشور را بی اساس توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد تصمیم روسیه مبنی بر منع ورود هشت مقام از اتحادیه اروپا به این کشور به تلافی تحریم‌های اعمال شده علیه شهروندان روسیه، را رد می‌کند. این مقام دولت آلمان در تفسیر اقدام تقابلی روسیه گفت برخلاف اقداماتی که اتحادیه اروپا در ماه مارس علیه مقامات روس به دلیل نقض جدی حقوق بشر اعمال کرد، اقدامات انجام شده از سوی روسیه از پایه بی اساس است.

بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آلمان می‌افزاید این اقدامات به تیره شدن بیشتر روابط با روسیه به روشی غیرضروری کمک می‌کنند.

در ادامه تنش‌ها میان روسیه و اتحادیه اروپا، مسکو ورود تعدادی از مقامات اروپایی را به خاک روسیه ممنوع کرد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «ما فهرستی از اسامی ۸ مقام اروپایی را ارائه کردیم که ورود آن‌ها به خاک روسیه ممنوع است.»

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تصمیم برای جلوگیری از ورود مقامات اروپایی پاسخی به تحریم‌های این اتحادیه علیه مقامات روس است.

طی هفته‌های اخیر روابط روسیه و تعدادی از کشور‌های اروپایی متشنج شده و به اخراج دیپلمات‌ها منجر شده است. پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در مورد روسیه را تصویب کرد و خواستار تحریم پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲، یک شرکت هسته‌ای در این کشور و قطع ارتباط روسیه با تعاونی مالی جهانی شد. این قطعنامه الزام آور نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار